کلمبیا تروریست های حزب الله لبنان را اخراج کرد

0

وزیر دفاع کلمبیا گفته این کشور دو تروریست حزب‌الله لبنان را اخراج کرده است.

وزیر دفاع کلمبیا روز یک‌شنبه ۱۴ نوامبر در مصاحبه با روزنامه “ال‌تیمپو” اعلام کرد فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در این کشور به ظن عملیات جنایی کنترل می‌شود. دیگو مولانو گفت: «دو ماه پیش ما با موقعیتی روبرو شدیم که مجبور بودیم عملیاتی را برای دستگیری و اخراج دو تروریست وابسته به حزب‌الله لبنان انجام دهیم که قصد داشتند یک عملیات جنایی در کلمبیا انجام دهند.»

او از ذکر جزییات بیشتر درباره این عملیات خودداری کرد اما روزنامه “ال‌تیمپو” به نقل از منابعی در سرویس امنیتی ارتش کلمبیا نوشته که گروه‌های شیعه لبنان از تجار آمریکایی و اسراییلی در این کشور جاسوسی کرده‌اند. در کلمبیا تعداد زیادی لبنانی زندگی می‌کنند. حزب‌الله لبنان پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد در ونزوئلا و سایر کشورهای آمریکای لاتین حضور بیشتری داشته باشد.

وزیر دفاع کلمبیا در ادامه مصاحبه خود گفت: «حضور حزب‌الله در ونزوئلا و ارتباط این گروه با باندهای مواد مخدر یا گروه‌های تروریستی در مرز ونزوئلا [با کلمبیا] می‌تواند برای امنیت ملی خطر ایجاد کند.»

کلمبیا، کشور همسایه خود ونزوئلا را متهم می‌کند که از گریلاها (جنگجویان چریکی) در نبرد علیه کلمبیا حمایت کرده و به آنها پناه می‌دهد. روابط دو کشور همسایه دچار تنش است و مرزهای بین آنها از سال ۲۰۱۵ بسته شده است.

هشتم نوامبر زمانی که وزیر دفاع کلمبیا همراه رییس جمهور این کشور از اسرائیل بازدید می‌کرد، گفت دو کشور یک “دشمن مشترک” دارند که رژیم اسلامی حاکم بر ایران و حزب‌الله است و آنها نه تنها عملیات علیه اسرائیل را سازماندهی می‌کنند بلکه از رژیم چپ‌گرای ونزوئلا نیز حمایت می‌کنند.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version