اعتراض تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا به حمله تروریست های حوثی به سفارت آمریکا در صنعا

0
51

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا طی بیانیه‌ای حمله تروریست‌های حوثی به سفارت این کشور در صنعا، پایتخت یمن را محکوم کردند.

امضاکنندگان این بیانیه، حمله به سفارت ایالات متحده و بازداشت تعدادی از کارمندان سابق آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اصول اولیه حقوق بشر دانسته و آن را «غیر قابل تحمل»‌ عنوان کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تعرض به یک سفارت خارجی نقض حاکمیت آن کشور است و این امر در کنار تهدید و بازداشت کارمندان این سفارت، نشانگر عدم علاقه حوثی‌ها به صلح می‌باشد.

این بیانیه حمله به سفارت را ادامه خشونت‌های دامنه‌دار حوثی‌ها دانسته و اضافه می‌کند که این شبه‌نظامیان، صدها حمله علیه خاک عربستان سعودی از داخل یمن ترتیب داده‌ و جان غیرنظامیان را تهدید و نیز شمار زیادی موشک‌ بالستیک در خاک یمن پنهان کرده‌اند.

قانون‌گذاران ایالات متحده درخصوص حمله تروریست‌های حوثی به استان مارب نیز نوشته‌اند که این حملات زندگی تعداد بی‌شماری از مردم یمن را متلاشی کرده و با ایجاد موج جدید آوارگان، بدترین بحران انسانی در جهان را تشدید کرده است.

گریگوری میکس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مایکل مکال، عضو دیگر این کمیته، باب مندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و جیم ریش، عضو این کمیته از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند و از حوثی‌ها خواسته‌اند تا همه کارمندان آمریکا و سازمان ملل متحد را بلافاصله آزاد کرده و موج آزار و اذیت را متوقف کنند.

امضاکنندگان این بیانیه همچنین هشدار داده‌اند در صورتی که حوثی‌ها موارد ذکر شده را انجام ندهند، با عواقب آن مواجه خواهند شد.

دیپلمات-تروریست رژیم اسلامی حاکم بر ایران به قدام برای ترور در نروژ متهم شد
روزنامه وابسته به سپاه پاسداران: اینکه فرزندان منصوبین نظام نباید وارد کار حاکمیتی شوند، ظلم مضاعف به بخشی از آینده‌داران این کشور است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!