حمله پهپادی تروریست های رژیم اسلامی حاکم بر ایران به خانه مصطفی الکاظمی

0
53

پس از آنکه در روزهای اخیر گروه‌های شیعه تروریستی وابسته به رژیم اسلامی حاکم بر ایران (حشدالشعبی و ائتلاف فتح)، که در انتخابات پارلمانی اخیر عراق شکست سنگینی خوردند، دراعتراض به نتایج انتخابات به خیابان ها آمدند و علیه نخست‌وزیر عراق شعار دادند، نیمه شب گذشته پهپادِ پر از مواد انفجاری به خانه الکاظمی در منطقه سبز عراق برخورد کرد.

دو منبع امنیتی مطلع به خبرگزاری فرانسه گفتند که سوقصد علیه جان نخست وزیر عراق از سوی «سه پهپاد صورت گرفت که دو فروند از آن‌ها از سوی محافظ مصطفی کاظمی سرنگون شدند.» این سه پهپاد طبق گفته مقامات مطلع از مکانس در نزدیکی پل جمهوری بغداد در ساحل شرقی رودخانه دجله به پرواز درآمدند. یکی از منابع گفت که این پهپادها سپس به سمت منطقه سبز جاییکه اقامتگاه نخست وزیر در آن قرار دارد حرکت کردند. مقامی که خواست نامش فاش نشود گفت: «دو پهپاد در حین پرواز سرنگون شدند.» پهپاد سوم توانست حمله را انجام دهد و بخشی از خانه را منفجر کرد که در پی آن دو محافظ نخست وزیر عراق زخمی شدند.

سخن‌گوی وزارت‌ خارجه آمریکا هم این حمله «تروریستی» را، محکوم کرده و گفته که به نیروهای امنیتی عراق پیشنهاد داده‌ایم که در بررسی این ماجرا بدان‌ها کمک کنیم.

علی شمخانی، دبیر شورای‌ عالی امنیت رژیم، بلافاصله در توییتی این حمله را به «خارجی‌»ها نسبت داد و نوشت که حمله به نخست‌وزیر عراق «فتنه جدیدی است که رد آن را باید در اتاق‌ فکرهای خارجی» پیدا کرد.

ابوعلی العسکری مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق هم در بیانیه ای اعلام کرد: ایفای نقش قربانی به یک تاکتیک منسوخ و باطل تبدیل شده است. براساس اطلاعات ما، هیچکس در عراق کمترین تمایلی به از دست دادن پهپاد خود در خانه نخست‌وزیر سابق را ندارد. اگر کسی می‌خواهد به این مخلوق فیسبوکی (الکاظمی) آسیب برساند راههای بسیار کم هزینه‌تر و مطمئن‌تری وجود دارد. طعنه آمیز این است که او به خویشتن داری و آرامش دعوت می کند. چه کسی باید نگران باشد؟ چه کسی کنترل خود را از دست داده است؟ لعنت خدا بر تو(الکاظمی) و کسانی که تو را یاری کنند، و شکرخدا به سبب نعمت عقل و دین.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین: در ۴۰ سال گذشته با چنین ابَرتورمی مواجه نبودیم
قیمت برق و گاز افزایش می یابد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!