تانکر ترکرز دروغ سپاه تروریستی پاسداران را افشا کرد

0
62

وبسایت «تانکر ترکرز» که یک سرویس آنلاین مستقل است و به ردیابی محموله‌های نفتی در آب‌های مناطق مختلف جغرافیایی می‌پردازد، در واکنش به ادعای اخیر سپاه پاسداران مبنی بر اینکه موفق شده در ۲۴ اکتبر یک نفتکش «دزدیده شده» حاوی نفت این کشور را از نیروهای آمریکایی در دریای عمان پس بگیرد، دو اطلاعیه صادر کرد.

در این اطلاعیه‌ها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، آمده است: «تانکر SOTHYS متعلق به یک شرکت ویتنامی است و با پرچم ویتنام حرکت می‌کند. این نفت‌کش که هیچ ارتباطی با ایالات متحده ندارد، وظیفه داشت نفت خام ایران را به چین منتقل کند اما از سوی چین رد شد و به کشور [مبدأ] بازگشت. این نفت‌کش در تاریخ ۲۴/۲۵ اکتبر در کنار گشت نیروی دریایی آمریکا حرکت کرد و سپس توسط سپاه به ایران هدایت شد.»

روز گذشته جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز ادعای سپاه تروریستی پاسداران مبنی بر اینکه با حملۀ کماندوهای سپاه، تلاش نیروی دریایی آمریکا برای تصاحب یک نفتکش حامل نفت ایران ناکام مانده را «کاملا دروغ» خواند و گفت: «تنها کسی که چیزی را توقیف کرد، ایرانی‌ها بودند.» کربی ضمن «مضحک» خواندن این ادعا افزود: «این اصلا حقیقت ندارد. و من اضافه می‌کنم که اقدامات ایران یعنی سوار شدن غیرقانونی و توقیف یک کشتی تجاری، نقض آشکار مقررات بین‌المللی است.»

یک مقام ارشد پنتاگون نیز به شرط ناشناس ماندن به خبرگزاری فرانسه گفت: «نیروی دریایی ایالات متحده تلاشی برای مصادره نفت‌کش SOTHYS نکرد.» او افزود که ناوشکن The Sullivans ایالات متحده ناظر این حادثه بود اما هیچ اقدامی نکرد و از سوی قایق‌های تندروی ایرانی که نزدیک شده بودند نیز تهدید نشد. او گفت به ما دستور داده شده بود که از نزدیک شرایط را رصد کنیم اما مداخله ای صورت نگیرد. ما دیدیم که نیروهای سپاه یک شناور را محاصره کردند، واردش شدند و توقیفش کردند. بعد هم آن را به آب های ایران بردند.

وزارت خارجه ویتنام اعلام کرد با مقام‌های رژیم اسلامی حاکم بر ایران درباره نفتکش توقیف‌شده این کشور مذاکره می‌کند. این کشتی همچنان در نزدیکی بندرعباس در توقیف است.

دیپلمات پیشین رژیم: پوتین سطح رابطه با رژیم اسلامی حاکم بر ایران را پایین آورده است
ایرانی‌ها فقیرترین مردم حوزه خلیج فارس

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!