مدیر امور ایران در ارتش اسرائیل: آماده مقابله با رژیم اسلامی حاکم بر ایران هستیم

0
51

تل کلمن، سرلشکر و رئیس دایره سوم ارتش اسرائیل درباره رویکرد آن کشور در قبال تهدیدهای رژیم اسلامی حاکم بر ایران با روزنامه بحرینی “العجم” گفتگویی داشته است. کلمن در این مصاحبه به موضوع صلح ابراهیم و همچنین به خطرات ناشی از فعالیت‌های هسته‌ای و منطقه‌ای رژیم اسلامی حاکم بر ایران پرداخته است.

وی می‌گوید به‌رغم تمایل اسرائیل درباره یافتن راه‌حلی دیپلماتیک با رژیم اسلامی حاکم بر ایران، این کشور و ارتش آن خود را برای سناریوهای جایگزین نیز آماده می‌کند. تل کلمن در مصاحبه یاد شده بر اهمیت توافق صلح اسرائیل با کشورهای عربی که به پیمان صلح ابراهیم شهرت یافته، نیز تاکید ورزیده است.

تل کلمن در مصاحبه یاد شده بر اهمیت توافق صلح اسرائیل با کشورهای عربی که به پیمان صلح ابراهیم شهرت یافته، نیز تاکید ورزیده است. وی گفته است که اگر اسرائیل پیش از آن برای دفاع از امنیت خود می‌بایست مستقلا عمل کند، اکنون برای دفاع از صلح و ثبات در منطقه متحدان جدیدی یافته است. به باور او اتحاد اسرائیل با کشورهای عربی یاد شده و همچنین در همراهی با دو کشور مصر و اردن هدف مقابله با نیروهای افراطگرا در منطقه را دنبال می‌کند. سرلشکر کلمن بر این موضوع که نیروهای افراطگرا در کشورهای لبنان، سوریه، یمن و عراق از حمایت و پشتیبانی رژیم اسلامی حاکم بر ایران برخوردارند، مجددا تاکید نهاده است.

دایره سوم ارتش اسرائیل، سال گذشته با هدف مقابله با تهدیدهای برخاسته از برنامه هسته‌ای رژیم اسلامی حاکم بر ایران و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده آن کشور در منطقه ایجاد شده است. سه دایره ارتش اسرائیل بر اساس خطراتی تشکیل شده‌اند که امنیت این کشور را تهدید می‌کنند. در این رابطه، حوزه فعالیت این سه دایره بر اساس تقسیمات جغرافیایی و نزدیکی و دوری به خاک اسرائیل شکل گرفته است. به عنوان نمونه، دایره نخست به آرایش نظامی نیروهای حماس، حزب‌الله و آنچه در مرزهای اسرائیل روی می‌دهد، می‌پردازد. حوزه فعالیت دایره دوم متوجه نیروهای هوادار رژیم اسلامی حاکم بر ایران در کشورهای منطقه و از جمله در عراق است. رژیم اسلامی حاکم بر ایران موضوع فعالیت دایره سوم است و علت قرار گرفتن این کشور در دایره سوم، دوری آن کشور از خاک اسرائیل اعلام شده است.

نتایج نظرسنجی دانشگاه هاروارد؛ پرزیدنت ترامپ با اختلاف چشمگیری پیشتاز است
تدکروز به خطیب زاده: سخنگوی رژیم تروریستی هستی. رئیس جمهور آمریکا، آیت الله نیست که مخالفانش را بکشد!

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!