موج قرمز آغاز شد؛ پیروزی بزرگ جمهوریخواهان در ایالت ویرجینیا

0

گلن یانکین، نامزد جمهوری خواهان موفق شد با پیروزی بر تری مک آولیف، دموکرات، فرماندار ویرجینیا بشود. خانم وینسوم سییِرز – معاون فرماندار و جیسون میارس – دادستان کل ایالتی هم از حزب جمهوریخواه توسط مردم در این انتخابات پیروز شدند. چنین پیروزی قاطعی برای حزب جمهوریخواه در ۱۲ سال گذشته در ایالت ویرجینیا بی سابقه بوده است.

به گفته ناظران نتیجه این انتخابات را می توان به عنوان یک همه پرسی درباره عملکرد جو بایدن در نظر گرفت که اکنون در پایین ترین سطح محبوبیت در نظرسنجی ها قرار دارد. کمِلا هریس، معاون بایدن چند روز پیش گفته بود آنچه در ویرجینیا رخ خواهد داد در انتخابات ۲۰۲۲ کنگره آمریکا و ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تکرار خواهد شد.

هم زمان در بعضی از شهرها و ایالت های دیگر آمریکا هم انتخاباتی برگزار شده است. در ایالت نیوجرسی هم شمارش آرا بیانگر پیشتازی جک سیاتارلی، نامزد جمهوری خواه در رقابت با فیل مورفی، فرماندار دموکرات این ایالت است. در شهر مینیاپولیس هم شهروندان رای دهنده در یک همه پرسی با انحلال اداره پلیس و جایگزینی اداره امنیت عمومی به جای آن مخالفت کردند. در شهر نیویورک هم اریک ادامز که یک مامور پلیس سابق است توانست در انتخابات شهرداری، بیل د بلازیو، شهردار دموکرات را شکست دهد.

خانم سیرز، جمهورخواه و از تفنگداران دریایی آمریکا، بعنوان معاون فرماندار ویرجینیا در رقابت انتخاباتی امشب پیروز شد. وی ازجامائیکا به امریکا مهاجرت کرده و ‏بعنوان یک خانم سیاه پوست در انتخابات بالاترین مقام دولتی تاریخ ویرجینیا پیروز شد.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version