بودجه ۱/۵ میلیارد دلاری ارتش اسرائیل برای نابودی تاسیسات اتمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران

0
43

یک شبکه تلویزیونی اسرائیل از اختصاص «بودجه‌ یک و نیم میلیارد دلاری» برای آماده‌سازی نظامی ارتش اسرائیل با هدف نابودی تاسیسات اتمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران خبر داد.

آن‌ طور که شبکه ۱۲ اسرائیل خبر داده است، قرار است رقمی حدود پنج میلیارد شِکِل، معادل یک و نیم میلیارد دلار برای هزینه در تهیه هواپیما، پهپادهای بدون سرنشین جمع‌آوری اطلاعات و تسلیحات منحصر به فرد برای حمله به تاسیسات زیرزمینی رژیم اسلامی حاکم بر ایران هزینه شود.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، این گزارش چند روز پس از آن منتشر می‌شود که نیروی هوایی ایالات متحده از آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب پیشرفته ۲.۵ تُنی به نام جی‌بی‌یو ۷۲ خبر داد که می‌تواند در حمله به مراکز هسته‌ای رژیم اسلامی حاکم بر ایران مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس این گزارش، جی‌بی‌یو ۷۲ به صورتی طراحی شده که حمل آن توسط جنگنده یا بمب‌افکن سنگین صورت می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید با این حال بمب جی‌بی‌یو ۲۸ که کوچک‌تر از بمب آزمایش‌شده اخیر است، در سال ۲۰۰۹ به طور مخفیانه به اسرائیل فروخته شد، اگر چه به نظر نمی‌رسد توانایی نفوذ به تاسیسات فردو را که در عمق یک کوه بنا شده داشته باشد.

کانال ۱۲ گزارش کرده که آزمایش بمب ساخت آمریکا بر اساس تجربه اسرائیل در بمباران شبکه تونل زیرزمینی حماس در غزه در جنگ ماه مه گذشته انجام شده است.

سالانه ۷۰۰ هزار نفر از ایران مهاجرت می کنند
نظرسنجی جعلی دانشگاه مریلند و موسسه ‘ایران پل’ تحت کنترل نهادهای امنیتی رژیم اسلامی حاکم بر ایران

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!