دولت آذربایجان، دفتر خامنه ای در باکو را پلمپ کرد

0
75

با بالا گرفتن تنش میان تهران و باکو، رسانه های آذربایجانی اعلام کردند که وزارت کشور آذربایجان، دفتر خامنه ای و حسینیه و مسجد اهل بیت در باکو را پلمپ کرده است. علی اکبر اوجاق نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری باکو، امامت آن مسجد را برعهده داشت.

پلمپ دفتر ولی فقیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران در باکو در حالی صورت می گیرد که خامنه ای در سخنرانی روز یک‌شنبه ۱۱ مهر در دیدار مجازی با فرماندهان و فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های افسری، نیروهای مسلح رژیم را “حصار و قلعه‌ای مستحکم” توصیف کرده و گفته بود: “آن کسانی که با توهم تکیه‌ به دیگران، و با تکیه‌ به دیگران گمان می‌کنند که امنیت خودشان را می‌توانند تأمین کنند، بدانند که سیلی این را به زودی خواهند خورد.” او از کشور مشخصی نام نبرد اما گفت “حوادثی که در شمال ‌غرب ایران، در برخی کشورهای همسایه در جریان است” باید با “منطق پرهیز از دادن مجوز حضور بیگانگان حل شود.”

این تنش ها زمانی بالا گرفت که کانال ۹ اسرائیل گزارش داد که ارتش اسرائیل چهار پایگاه هوایی در مرز جمهوری آذربایجان با ایران را در اختیار دارد که از آنها برای حمله به تاسیسات هسته‌ای رژیم حاکم در ایران استفاده میکند. این پایگاه‌های هوایی در زمان حکومت شوروی احداث شده اند و اکنون مکانی برای سوختگیری جنگنده های اسرائیلی هستند.

‏وقوع ⁧‫انفجار‬⁩ و تیراندازی در ⁧‫دماوند‬⁩
سکوت کرملین، دیپلمات مقاومت را راهی مسکو کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!