دو مقام قضایی پرونده انتخاباتی پرزیدنت ترامپ به دروغ‌گویی متهم شدند

0
139

به گزارش نیویورک تایمز وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده انتخاباتی پرزیدنت ترامپ، دادستان منطقه فولتون، فانی ویلیس، و ناتان وید، بازپرس ویژه این پرونده را به «دروغ‌گویی» متهم کرد.

مایک رومن از متهمان این پرونده و از مقام‌های سابق ستاد انتخاباتی پرزیدنت ترامپ پیش‌تر در دادگاهی اعلام کرده بود که این دو مقام قضایی رابطه عاشقانه دارند.

به گفته اشلی مرچنت، وکیل مدافع مایک رومن، شاهد تازه‌ای به نام ترنس بردلی می‌تواند شهادت دهد که رابطه عاشقانه بین فانی ویلیس و ناتان وید پیش از آن‌که خانم ویلیس آقای وید را استخدام کند شروع شده بود.

ادعای تازه علیه این دو مقام قضایی در حالی مطرح می‌شود که پرزیدنت ترامپ در ادامه رقابت‌های درون‌حزبی، پس از پیروزی در آیووا، نیوهمپشایر و شبه‌جزایر ویرجین، روز پنجشنبه در رای‌گیری ایالت نوادا نیز برنده شد.

ترنس بردلی همان وکیلی است که زمانی در دفتر حقوقی ناتان وید کار می‌کرد و مدتی به‌عنوان مشاور طلاق او فعالیت داشت.

بر اساس اسناد بایگانی شده اشلی مرچنت، اطلاعات شخصی و غیرمحرمانه‌ بردلی نشان می‌دهد که رابطه عاشقانه بین دو مقام قضایی در سال ۲۰۲۱، و پیش از سوگند خوردن ویلیس در جایگاه دادستان منطقه فولتون در جورجیا، آغاز شده بود.

این در حالی است که بازرس ویژه پرونده تخلفات انتخاباتی پرزیدنت ترامپ اخیرا در سوگندنامه‌ای گفته بود که رابطه او با ویلیس تا سال ۲۰۲۲، یعنی زمان استخدامش در این پرونده، آغاز نشده بود.

وکیل مدافع مایکل رومن که به دنبال رد صلاحیت فانی ویلیس و ناتان وید از پرونده پرزیدنت ترامپ است، استدلال می‌کند که رابطه عاشقانه و همچنین تعطیلاتی که این دو مقام قضایی با هم داشتند، به تضاد منافع منجر می‌شود.

اشلی مرچنت با استناد به ماجرای عاشقانه و رابطه طولانی بین دادستان محلی با بازپرس ویژه فدرال، از وزارت دادگستری و دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده خواسته بود تا این دو نفر را از ادامه حضور در پرونده تخلف انتخاباتی پرزیدنت ترامپ منع کند.

در مقابل، فانی ویلیس تلاش برای حذف او از پرونده پرزیدنت ترامپ را «ترفندی تبلیغاتی»، و از نظر قانونی «کم‌ارزش» توصیف کرد و از قاضی پرونده خواست تا درخواست اشلی مرچنت را بدون احضار شهود رد کند. فانی ویلیس ادعا می‌کند این پرونده به منزله ورود به زندگی شخصی اوست.

با این‌همه، وکیل مدافع مایکل رومن با طرح دلایل دیگری معتقد است فانی ویلیس باید از پرونده کنار گذاشته شود. به گفته او، سخنان ویلیس و باز گذاشتن دسترسی نویسندگان کتاب اخیر درباره پرونده پرزیدنت ترامپ به اطلاعات، جملگی بخشی از تلاش برای «مسموم کردن هیئت‌منصفه» در پرونده مایکل رومن محسوب می‌شود.

در صورت اثبات ادعای اشلی مرچنت، صلاحیت این دو مقام قضایی در رسیدگی به پرونده تخلفات انتخاباتی پرزیدنت ترامپ، به دلیل نداشتن صداقت، رد خواهد شد.

سواستفاده رژیم اسلامی حاکم بر ایران از مسلمانان بریتانیا برای جاسوسی و حمله به اپوزیسیون
در سکوت خبری؛ قتل دستیار سفیر رژیم اسلامی حاکم بر ایران در مسکو

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!