انتشار تصاویری مبنی بر حمایت ایرانیان از جنگ علیه اوکراین توسط سفارت روسیه موجب خشم ایرانیان شد

0
119

سفارت روسیه در تهران در صفحه توئیتر خود تصاویری منتشر کرده که “حمایت ایرانیان از روسیه” را نشان می‌دهد. در یکی از این تصاویر فردی پرچم رژیم اسلامی حاکم بر ایران را بالا برده و رویش کاغذی نصب کرده که بر آن نوشته شده: “ما از روسیه حمایت می‌کنیم”.

در این تصاویر علامت Z بر روی خودرو یا نقشه ایران نصب شده است. این علامتی است که متجاوزان روسیه در جریان حمله به اوکراین بر تانک‌ها و کامیون‌های خود نصب کرده تا آنها را از متمایز کند. علامت Z با رنگ شب‌تاب نگاشته شده تا مانع از حمله به خودی شود.

در نخستین روز حمله روسیه به اوکراین گروهی از مردم در تهران در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین مقابل سفارت اوکراین تجمع کردند. آنها شعار می‌دادند؛ ‘مرگ بر پوتین’. تعدادی از خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی نیز پس از آن در اعتراض به حمله روسیه مقابل سفارت اوکراین تجمع کردند. در عرصه ورزش نیز، تعدادی از بازیکنان تیم نساجی مازندران بعد بازی با استقلال، پیراهنی بر تن کردند که روی آن پیام “نه به جنگ” نقش بسته بود.

در توییتر کاربری با اشاره به مکالمه ملوانان کشتی اوکراینی با متجاوزان روسی، پرچم اوکراین را توییت کرده بود که میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در پاسخ نوشت: آدم هایی مثل تو، نماینده مردم ایران نیستند. تلاش شما برای ممانعت از لغو تحریم ها موفق نمی شود.

بربوک: تنها دیکتاتورها از پوتین حمایت می‌کنند
وزیرخارجه بریتانیا: لندن بر شدت تحریم هایش علیه روسیه خواهد افزود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!