لیست کشورهایی که بیشترین آمار مرگ‌ومیر بر اثر تصادفات را دارند؛ ایران در جایگاه هشتم جهان!

0
76

به گزارش خبرگزاری کنگره ملی ایرانیان، با اینکه کشورهای کم‌درآمد کمتر از وسایل نقلیه برخوردارند اما بیش از ۹۰ درصد آمار مرگ‌ومیر از تصادفات جهان را نیز دارند.

علت این موضوع این است که کشورهای کم‌درآمد از شبکه‌های جاده‌ای و خودروهای ضعیفی برخوردارند و درعین‌حال جاده‌ها دارای ایمنی کم و نیروهای امدادرسان بسیار ضعیف هستند. از سوی دیگر وسایل نقلیه‌ای که در کشورهای کم‌درآمد فروخته می‌شود از امنیت پایینی برخوردار است و استانداردهای ایمنی جهانی را زیر پا می‌گذارد.

در مقابل، کشورهای ثروتمند از سیستم حمل‌ونقل و جاده‌های امن‌تری برخوردارند.

حدود ۳۰۰۰ تصادف ماشینی روزانه در جهان رخ می‌دهد که ۲۲ درصد این تصادف‌ها در اثر مصرف الکل یا دارو و درصد بیشتر دیگر به دلیل استفاده از گوشی موبایل هستند. بیشترین آمار مرگ‌ومیر بر اثر تصادفات هم مربوط به گروه سنی ۵ تا ۲۴ سال است.

در سال ۹۹ تعداد ۱۵،۳۹۶ فوت ناشی از تصادف رانندگی در سازمان پزشکی قانونی به ثبت رسیده است. استان‌های فارس، تهران، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی بیشترین سهم را در آن کشته سال ۱۳۹۹ داشته‌اند. تعداد کشته‌های تصادف در استان‌های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان و یزد نسبت به سایر استان‌ها در این سال کمتر بوده است.

به طور متوسط از هر صد هزار نفر از جمعیت ایران، ۲۱ نفر در سال ۲۰۱۹ در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. سوئیس، سنگاپور و نروژ با مرگ کمتر از ۳ نفر در هر صد هزار نفر جمعیت در کنار چند کشور کم جمعیت دیگر بهترین رتبه را در میان کشورها دارند.

تصادفات یازدهمین عامل شایع مرگ در بین انسان‌ها است.

روزنامه اطلاعات: دولت موادغذایی را گران می کند چون قیمت گذاری دست اوست
شکایت خانواده خمینی از حسین دهباشی

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!