دادستان کل کشور: اگر در گوشه ای اتفاق بدی افتاد، نباید در فضای مجازی منتشر شود

0

پس از انتشار تصاویر قتل وحشیانه منا (غزل) حیدری به دست شوهرش توسط وب سایت رکنا، این خبرگزاری توقیف شد.

هیات نظارت بر مطبوعات ‌اعلام کرد بدلیل انتشار فیلم قتل زن ۱۷ ساله در اهواز رای به توقیف رکنا داد و پرونده به دادگاه مطبوعات ارسال خواهد شد. اداره ‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در خبری اعلام کرد با توجه به روند انتشار تصاویر و مطالب مغایر با عفت عمومی، انعکاس حوادث به نحوی که در مغایرت با بهداشت روانی جامعه است و به‌دلیل تخلفات ادامه‌دار پایگاه خبری «رکنا» در انتشار محتوا، به این پایگاه خبری تذکر کتبی داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، روز یکشنبه در پاسخ به سوالی درباره انتشار فیلم سربریده یک زن توسط همسرش افزود: گاهی شاهد برخی حوادث بسیار تلخ هستیم اما آنچه بسیار موجب تأسف است، این است که چرا باید بلافاصله این مسائل در فضای مجازی دست به دست شود که آثار و تبعات بسیار بدی دارد. سایت‌ها به هیچ وجه به خود اجازه ندهند که اگر در گوشه‌ای اتفاق بدی افتاد آن را در فضای مجازی و میان مردم انتشار دهند. فعلا ورود دادستانی در این زمینه مطرح نشده اما هیات نظارت بر مطبوعات امروز تصمیماتی در این خصوص گرفته است.

منا حیدری در ۱۲ سالگی کودک همسر میشود و زمانیکه توسط شوهرش (پسرعمویش) به قتل میرسد دارای یک فرزند سه ساله بوده است. وی چندی پیش از ایران به ترکیه فرار می کند اما با صحبت های پدر ‌و عمویش به ایران بازمیگردد.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version