شرکت متا اکانت های جعلی مستقر در ایران را که کاربران اینستاگرام در اسکاتلند را هدف قرار میداد حذف کرد

0
43

بازرسان شرکت «متا پلتفرم»، شرکت مادر فیس‌بوک، روز پنج‌شنبه ۳۰ دی اعلام کردند شبکه‌ای از حساب‌های جعلی را که منشأ آن ایران بود، حذف کرده‌اند.

بازرسان گفته‌اند این حساب‌های جعلی، کاربران اینستاگرام در اسکاتلند را با محتوای حمایت‌کننده از استقلال اسکاتلند از بریتانیا هدف قرار می‌داد.

شرکت «متا» می‌گوید افراد این شبکه از حساب‌های جعلی، خود را افرادی محلی در انگلیس و اسکاتلند معرفی کرده و عکس‌ها و کاریکاتورهایی مربوط به رویدادهای جاری با محتوای انتقاد از دولت بریتانیا منتشر می‌کردند.

این شرکت افزوده است، این حساب‌ها محتوای خود را بر اساس هشتگ‌های رایجی که جدایی اسکاتلند را تبلیغ می‌کنند، پیش می‌بردند اما در این کار خود اشتباهات املایی نیز داشتند.

این حساب‌ها همچنین دربارهٔ فوتبال و شهرهای بریتانیا پست‌هایی داشتند، احتمالاً به این منظور که شخصیت‌های ساختگی را معتبرتر جلوه دهند

متا می‌افزاید، به علاوه این شبکه با یک شبکه کوچک مستقر در ایران که اخیرا در دسامبر ۲۰۲۰ آن را حذف کرده بود ارتباط داشت که اکثرا با استفاده از حساب‌های کاربری جعلی مخاطبان عربی، فرانسوی و انگلیسی‌زبان را هدف قرار می‌داد.

متا گفت که در تحقیقاتش روابطی بین این شبکه با عده‌ای در عراق، از جمله افرادی باسابقه در تدریس زبان انگلیسی را پیدا کرده است.

ارسال سلاح توسط سپاه پاسداران به میانمار برای سرکوب مسلمانان
امام جمعه تبریز: روسیه می تواند بسیاری از نیازهای ما را برطرف کند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!