روزنامه شرق:‌ رشد‌ ۱۰ برابری بودجه شورای نگهبان، طی ۱۴ سال رخ داد

0
48

شرق در توضیح این تیتر نوشته است: برآوردها حاکی از این است که بودجه شورای نگهبان از ۲۳ میلیارد و ۸۱۲۶ میلیون در لایحه بودجه سال ۸۷، به رقم پیشنهادی ۲۷۷ میلیارد تومان برای ۱۴۰۱ رسیده است. یعنی بیش از ۱۰ برابر در عرض ۱۴ سال.

نکته قابل توجه این است که تا سال ۹۰ بودجه شورای نگهبان به طور میانگین رشدی سه تا چهار درصدی داشته است، اما از سال ۹۰ به بعد این رشد دورقمی می‌شود و حتی سال ۹۴ بودجه این نهاد افزایش ۹۹ درصدی را تجربه می‌کند.

در سال ۹۵، در شرایطی که انتخاباتی در کار نبوده و اصولا باید بودجه شورای نگهبان نسبت‌به سال ۹۴ کاهش پیدا می‌کرده، باز با رشدی ۲۱ درصدی مواجه می‌شود و این مسئله در سال ۹۶ و ۹۷ نیز تکرار می‌شود. پیش‌تر در واکنش به اعتراض‌ها نسبت به بودجه شورای نگهبان گفته شده بود: «بودجه شورای نگهبان خیلی کمتر از پول توجیبی برخی مسئولان است».

چند روز پیش، هادی طحان‌ نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به چرایی اختصاص ۱۶۶ میلیارد تومان برای «برنامه نظارت بر اجرای انتخابات» در بودجه ۱۴۰۱ و در حالی‌که انتخابات برگزار نمی‌شود در پاسخ به یک کاربر توییتر نوشته که «فعالیت‌های زیرساختی، تشکیلاتی، آموزشی، به‌روزرسانی و توسعه سامانه‌های نظارتی و سازماندهی ناظران فقط برای سال انتخابات نیست، کاری پیوسته است».

روزنامه جمهوری اسلامی: انقلاب پابرهنگان علیه اشراف در راه است
“بهشت‌زهرا گردی” شهردار تهران برای دانش آموزان تهرانی و “سوئیس‌گردی” برای فرزندش!

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!