فخرآور در فاکس نیوز: نه دیپلماسی بایدن بلکه دستور پوتین حمله خامنه ای به اسراییل را به تعویق انداخت

0
379

در روز چهارشنبه سی و یکم جولای ۲۰۲۴ ساعت دو بامداد، درست یک روز پس از کشته شدن فؤاد شکر، قدرتمندترین فرمانده نظامی حزب الله در حمله اسرائیل به بیروت، اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران کشته شد.

شکر به دلیل نقش اصلیش در بمب گذاری در پادگان تفنگداران دریایی ارتش ایالات متحده در سال ۱۹۸۳ در بیروت که منجر به کشته شدن ۲۴۱ پرسنل نظامی و مجروح شدن صد و بیست و هشت نفر دیگرشد، به مدت چهل و یک سال توسط ایالات متحده تحت تعقیب بود و جایزه پنج میلیون دلاری برای هر گونه اطلاعات در مورد او تعیین شده بود.

هنیه نیز هدایت حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل را که منجر به کشته شدن هزار و دویست نفر و گروگانگیری صدها نفر از جمله شهروندان آمریکایی به مدت بیش از سیصد روز را بر عهده داشت و برای این جنایت جشن گرفت.

روزنامه الجریده کویت به نقل ازمنبعی در شورای عالی امنیت ملی رژیم ملاها گزارش داد که یک هیئت امنیتی بلندپایه آمریکایی با میانجیگری عمان، به صورت مخفیانه به تهران سفر کرده است.

مأموریت آنها ارائه پیامی برای آرام‌ کردن و تنش‌زدایی از اوضاع فعلی بود و اینکه به خامنه‌ای اطمینان دهند که نتانیاهو برنامه هفته گذشته‌اش برای کشتن دو رهبر اصلی تروریست‌ها را از دولت بایدن-هریس مخفی کرده است.

این گزارش تفصیلی حاکی از آن بود که هیئت آمریکایی که با هواپیمای شخصی از ترکیه وارد شده بود، روز پنجشنبه در فرودگاه “پیام خرم کرج” به زمین نشست و پیش از بازگشت به آنکارا با مقامات رژیم ملاها دیداری دو ساعته داشت.

بر اساس این گزارش، این هیئت فهرستی حاوی اسامی ده نفر از عوامل موساد در داخل ایران را که دولت بایدن معتقد بود به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در این ترور دست داشته‌اند را به رژیم ملاها تحویل داده است. این اقدام برای نشان دادن حسن نیت آمریکایی‌ها در مقابل حمله خیره کننده اسرائیل بود که بدون هماهنگی با واشنگتن انجام شده بود. این احتمالا یکی از ارزشمندترین سوغاتی‌هایی بود که ملاهای حاکم بر ایران تا بحال دریافت کرده‌اند.

اگر چه وزارت امور خارجه ایالات متحده در روز یکشنبه این گزارش را رد کرد اما آنتونی بلینکن در اواخر هفته اعتراف کرده بود که دولت بایدن برای کاهش تنش به شدت درگیر دیپلماسی با متحدان و شرکای خود بوده و پیام کاهش تنش را مستقیما به ایران منتقل کرده است که همین گفته تا حد زیادی گزارش روزنامه کویتی را تایید می‌کند.

علاوه بر این، به گفته نیویورک تایمز و بر اساس گزارش‌های دو فرد ایرانی مطلع، بلافاصله پس از سفر هیئت آمریکایی، بیش از بیست و دو نفر از جمله افسران ارشد اطلاعاتی، مقامات نظامی و کارکنان یک هتل نظامی در تهران در واکنش به ترور رهبر حماس دستگیر شدند.

رژیم اسلامی حاکم بر ایران حملات تلافی جویانه خود به اسرائیل را به تعویق انداخته که برخی از مقامات دولت بایدن مدعی شدند مسبب آن بوده‌اند.

با این حال، در روز دوشنبه پنجم آگوست، دو رویداد مهم به وضوح نشان داد که خامنه‌ای برای درخواست‌ دولت بایدن مبنی بر کاهش تنش اهمیتی قائل نشده و قدردان اقدامات آمریکا نیست.

در روز دوشنبه، شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ملاها در عراق به یک پایگاه ارتش آمریکا حمله کردند که پنج سرباز آمریکایی و دو پیمانکار در این حمله زخمی شدند.

همزمان هیئت بلندپایه روسیه به سرپرستی سرگئی شویگو، دبیرشورای امنیت روسیه و از متحدان ارشد ولادیمیر پوتین، رهبر کرملین، به ایران سفر کرد.

این هیئت شامل وزرای دفاع روسیه و چند ژنرال ارتش روسیه بود که با رهبران ارشد رژیم ملاها دیدار کردند.

آنها حامل پیام مستقیم پوتین به رفیق آیت‌الله ، علی خامنه‌ای بودند و به او دستور دادند که بی‌ملاحظه عمل نکند و مانند ۱۳ آپریل که خامنه‌ای با موشک‌های از رده خارج به اسرائیل حمله کرد و منجر به تحقیر خودش شد عمل نکند. پوتین قول داد به زودی تسلیحات پیشرفته ازجمله تجهیزات دفاع هوایی را به رژیم ملاها تحویل خواهد داد.

علاوه بر این پاکستان نیز اعلام کرد که قصد دارد موشک‌های بالستیک پیشرفته با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را در اختیار رژیم اسلامی حاکم بر ایران قرار دهد.

واضح است که این دیپلماسی ایالات متحده نبود که کارساز بود بلکه توصیه‌ها و دستورات اطلاعاتی و نظامی روسیه بود که بر تصمیمات رژیم اسلامی حاکم بر ایران تأثیر گذاشت.

ما در آستانه جنگ جهانی سوم هستیم. روسیه و حزب کمونیست چین در حال چیدن صفحه شطرنج این جنگ برای خود هستند. رژیم اسلامی حاکم بر ایران احتمالا به زودی با بمب اتم به اسرائیل حمله خواهد کرد مگر اینکه اسرائیل با کمک آمریکا تمامی تأسیسات هسته‌ای و موشکی رژیم را نابود کند و بدینوسیله به مردم ایران فرصتی بدهد که رژیم ضعیف شده آخوندها را سرنگون کنند.

روزنامه کویتی: دولت بایدن نام ۱۰ عامل موساد در ایران را به جمهوری اسلامی داده است
یسرائیل کاتز: اسرائیل در خط مقدم مبارزه علیه حکومت آیت‌الله‌هاست و غرب باید حمایت کند