امیر فخرآور در فاکس نیوز: در جمهوری اسلامی رئیس جمهور هیچکاره است، قدرت مطلق در اختیار ولی فقیه است

0
195

برخی از رسانه ها که احتمالا ساختار قدرت در رژیم اسلامی حاکم بر ایران را به طور کامل درک نمی کنند، این هفته از خبر انتخاب رئیس جمهور جدید هیجان زده شده اند. آنها احتمالا نمیدانند که این عنوان یکی از بی معنی ترین عناوین در سلسله مراتب قدرت در جمهوری اسلامی است. برخی تصور می‌کنند مسعود پزشکیان، رئیس جمهور اصلاح طلبیست که با هدف تغییر سیاست های جمهوری اسلامی آمده است. اما او فقط برای ایجاد تغییرات پیش پا افتاده، مانند تعویض شلوارش آمده، که حتی آن نیز به مشورت با مشاوران مورد اعتماد خامنه ای نیاز دارد.

به عنوان مثال، پزشکیان پس از گرفتن لقب «رئیس‌جمهور منتخب» با اشتیاق خواستار برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی شد. که بلافاصله به دستور خامنه ای لغو شد. پزشکیان به جای مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد که با خامنه ای دیدار خواهد کرد. در این دیدار، خامنه ای فهرستی از رهبران گروه های تروریستی خاورمیانه از جمله حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، بشار اسد دیکتاتور سوریه و اسماعیل هنیه رهبر حماس را در اختیار وی قرار داد و به پزشکیان دستور داده شد که با نامه های رسمی از آنها حمایت کند و او هم به لیست خامنه ای عمل کرد.

باید یادآوری کنم که در قانون اساسی جمهوری اسلامی سه قوه وجود دارد با این حال همانطور که در کتاب جدیدم «روح قانون اساسی» توضیح داده ام، شاخه های دیگری نیز وجود دارند که دو سم مهلک را به قانون اساسی تزریق می‌کنند: قدرت مطلق و مذهب رسمی.

آخوندها که در سال ۵۷ قدرت را به دست گرفتند با ایجاد شاخه های اضافی مانند «مقام رهبری» در کنار «شورای نگهبان» و «مجلس خبرگان رهبری»، تضمین کردند که می‌توانند قوای مقننه، مجریه و قضائیه را کنترل کنند و به طور نامحدود، قدرت خود را حفظ کنند.

این تاکتیک در ۴۵ سال گذشته برای دستکاری در نتایج هرانتخاباتی در ایران مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به این تاکتیکها، هر سه قوه حکومتی اساساً بی معنا و ناتوان هستند و تمام قدرت مستقیماً متمرکز در ولی فقیه است. در حقیقت اصطلاح «رئیس جمهور منتخب» در جمهوری اسلامی فقط یک شوخی است. عبارت صحیح باید «منتصب ولی فقیه» باشد.

حال بیایید سوابق مسعود پزشکیان رئیس جمهثر منتصب جدید را بررسی کنیم تا ببینیم که آیا حتی بدون این سیستم نمایشی، می توان او را “معتدل” یا اصلاح طلب دانست؟ پزشکیان در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی رژیم در سال ۹۳ با افتخار اظهار کرد که او اولین کسی بوده که حجاب اجباری را قبل از قانون شدن در دانشگاه ها و بیمارستان ها اجرا کرده است. او همچنین اعتراف کرد که یکی از محرکان اصلی «انقلاب فرهنگی اسلامی» در ایران بوده است.

در فروردین ۵۹، پزشکیان که در آن زمان دانشجوی پزشکی و رئیس انجمن اسلامی دانشگاه بود، حین سخنرانی یکی از تندروترین آخوندهای انقلابی یعنی علی اکبر هاشمی رفسنجانی، در دانشگاه تبریز، حمله به دیگر تشکل های دانشجویی را رهبری کرد که شامل تعطیلی سایر گروه های دانشجویی و اشغال کل دانشگاه تبریز به همراه یارانش بود. سه روز بعد خمینی بنیانگذار رژیم اسلامی، روش های رادیکال و خشونت آمیز پزشکیان را تایید کرد و دستور تاسیس «ستاد انقلاب فرهنگی» را صادر کرد.

این نهاد وظیفه داشت تمامی مدارس و دانشگاه ها را در سراسر ایران تعطیل کند، کتاب های درسی را به آتش بکشد، اساتید و دانشجویان را اخراج کند و فقط وفاداران به رژیم اسلامی را به کار گیرد. کتاب های درسی برای همسویی با ایدئولوژی اسلامی ملایان در قدرت بازنویسی شدند.

صدها هزار استاد و دانشجو در طی چهار سال دستگیر، اخراج، تبعید و یا حتی اعدام شدند تا اینکه در سال ۱۹۸۴، دانشگاه‌ها شروع به بازگشایی کردند و کاملاً برای حمایت از رژیم اسلامی تغییر شکل دادند. این روش انقلاب فرهنگی از بنیانگذار چین کمونیست، مائو تسه تونگ، کپی شده است، که مسعود پزشکیان، به عنوان یک انقلابی مارکسیست-اسلامیست، بسیار به او احترام می گذاشت.

پزشکیان نزدیک به نیم قرن است که ابزار وفادار خامنه ای بوده است. در ۱۸ فروردین ۹۸، یک روز پس از اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد،  پزشکیان به عنوان نایب رئیس مجلس، همکاران خود را درحمایت از سپاه، بسیج کرد. وی دستور داد نمایندگان با لباس سپاه به صحن مجلس بیایند و با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در مجلس اعلام کرد: «ما افتخار می‌کنیم که سپاهی هستیم». در آبان ۹۸، سپاه پاسداران بیش از ۱۵۰۰ معترض را در بیش از ۲۰۰ شهر به دستورمستقیم خامنه ای به قتل رساند، اما پزشکیان از رفقای سپاهیش حمایت کرد.

با توجه به سابقه مسعود پزشکیان به عنوان یکی از رادیکال ترین و وفادارترین عوامل موجود در زرادخانه خامنه ای،  می توان پیش بینی کرد که وی به عنوان رئیس جمهور نیز به سیاست های افراطی ضد آمریکایی، ضد اسرائیلی و ضد دموکراسی غربی ادامه خواهد دهد و به طور کامل از دستورات خامنه ای پیروی خواهد کرد.

از آنجایی که رفیق آیت الله ایران به شدت تحت تاثیر روس هاست، رئیس جمهور جدید نیز احتمالاً به عنوان عامل کاخ کرملین پوتین خدمت خواهد کرد.

ضارب پرزیدنت ترامپ، توماس کروکس از اعضای گروه چپگرای آنتیفا بود
ایالات متحده اطلاعاتی مبنی بر برنامه ریزی جمهوری اسلامی برای ترور پرزیدنت ترامپ دریافت کرده بود