تصویب قطعنامه در پارلمان اروپا با درخواست تروریست خواندن سپاه پاسداران

0
98

در یک رای‌گیری بی‌سابقه، پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران تصویب کرد.

پارلمان اروپا در این قطعنامه حمله پهپادی و موشکی رژیم اسلامی حاکم بر ایران به اسرائیل در اوایل ماه جاری را محکوم کرده و خواستار اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه نهادهای وابسته به رژیم اسلامی حاکم بر ایران شده است.

این قطعنامه که با اکثریت آرا یعنی ۳۵۷ موافق و ۲۰ مخالف به تصویب رسیده، حمله رژیم اسلامی حاکم بر ایران به اسرائیل و همچنین حملات انجام شده توسط گروه‌های نیابتی آن یعنی حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن را قبل و حین این تهاجم محکوم می‌کند و نقش تهران در بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه از طریق «شبکه‌ای از عوامل غیردولتی» را به رسمیت می‌شناسد.

این قطعنامه که روز پنج‌شنبه ششم اردیبهشت، در جلسه نهایی پیش از انتخابات آتی اروپا به تصویب رسید، تکرار تقاضای قبلی برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی شناخته‌شده اتحادیه اروپا را در خود دارد و همچنین خواستار اضافه شدن کل حزب‌الله به این فهرست شده است.

پارلمان اروپا در این قطعنامه همچنین خواستار گسترش رژیم تحریم‌های فعلی علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران است، «از جمله از طریق تحریم تأمین و تولید پهپادها و موشک‌های بدون سرنشین این کشور جهت ارسال به روسیه و منطقه خاورمیانه.»

اکونومیست: چگونه رژیم حاکم بر ایران خسارات حمله هوایی اسراییل را پنهان کرد
⁧‫مجید عزیزی از نیروهای سپاه قدس‬⁩، به ۱۸ ماه زندان در پرو محکوم شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!