گزارش اسکای‌نیوز از عقبگرد دولت حزب کارگر استرالیا از ترویستی اعلام کردن سپاه پاسداران

0
73

اسکای‌نیوزِ استرالیا روز سه‌‌شنبه، ۲۹ اسفند، در گزارشی اختصاصی از «عقبگرد» دولت این کشور از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در ژانویه ۲۰۲۳، در بحبوحه اعتراضات «زن زندگی آزادی»، خبر داد.

به گفته اعضای اپوزیسیون در استرالیا، دولت این کشور در میانه ژانویه سال گذشته میلادی به تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران «بسیار نزدیک» بوده، اما در کمتر از سه هفته نظر دولت برگشته و اعلام کرد که بر اساس قوانین کشور نمی‌تواند سپاه پاسداران را گروهی تروریستی اعلام کند.

بر اساس اسنادی که از این روند قانونی در استرالیا افشا شده، دادستانی کل که قانوناً مسئول بررسی این اقدام است در میانه ژانویه ۲۰۲۳ از وزارت خارجه استرالیا نظرخواهی کرده، و در پایان همین ماه اعلام کرده که سپاه پاسداران یک سازمان دولتی به حساب می‌آید و از همین رو نمی‌تواند گروه تروریستی قلمداد شود.

اسناد افشاشده را یک شهروند ایرانی استرالیاییِ مقیم شهر سیدنی در ژوئن ۲۰۲۳ یعنی تابستان گذشته بر اساس قانون آزادی اطلاعات در استرالیا درخواست و دریافت کرده است.

گرچه متن این اسناد به دلایل «امنیتی» افشا نشده، فهرستی از آنها نشان می‌دهد که دادستانی کل استرالیا پیش از تصمیم‌گیری در این باره از وزارت خارجه این کشور نظر خواسته است.

گزارش بی‌شرمانه کمیته ویژه رئیسی در مورد اعتراضات ۲۷۰۱
توافق رژیم اسلامی حاکم بر ایران با کودتاگران نیجر برای تامین اورانیوم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!