“ابوباقر الساعدی” مبتکر بمب های کنار جاده‌ای توسط ارتش ایالات متحده به هلاکت رسید

0
84

به گزارش رسانه‌های وابسته به حزب‌الله عراق، یکی از افراد کشته‌شده در حمله پهپادی آمریکا به منطقه المشتل در بغداد «ابوباقر الساعدی» می‌باشد.

الساعدی فرمانده عملیات گردان‌های حزب الله در خارج از عراق و مسئول حمله و نقل تسلیحات این گروه بود. وی همچنین مسئول سیستم موشکی و پهپادهای گردان‌های حزب الله عراق و مسئولیت مدیریت عملیات این گروه در سوریه را بر عهده داشت.

ایالات متحده در پی حمله تروریست های عراقی مورد حمایت رژیم اسلامی حاکم بر ایران در اوایل هفته گذشته به برج ۲۲ در اردن که منجر به کشته‌شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی‌شدن ۴۰ تن دیگر شد، حملات تلافی‌جویانه‌ای را در جمعه گذشته در سوریه و عراق انجام داد. از سوی دیگر پنتاگون اعلام کرده بود که این حمله به برج ۲۲ حامل «اثر انگشت» گروه عراقی کتائب حزب الله عراق است.

کتائب حزب‌الله در پی حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد و یکی از نزدیک‌ترین گروه‌های مسلح عراقی وابسته به رژیم اسلامی حاکم بر ایران به شمار می‌آید.

گردان‌های حزب‌الله قدرتمندترین گروه مسلح در «محور مقاومت اسلامی در عراق» شامل تعدادی از مجموعه‌های مسلح شیعه است که مسئولیت بیش از ۱۵۰ حمله به نیروهای آمریکایی از آغاز جنگ غزه را بر عهده گرفته‌اند.

پس از تأسیس کتائب حزب‌الله، به دلیل حملات مرگبار این گروه علیه اهداف نظامی و دیپلماتیک با استفاده از ترکیبی از حملات راکتی، خمپاره‌ای و بمب‌های کنار جاده‌ای در دهه اول قرن ۲۱ به سرعت شهرت یافت.

بمب های کنار جاده ای که مبتکرش الساعدی بود بیشترین خسارات را به ارتش ایالات متحده در عراق تحمیل کرد. پس از تجربه موفق کتائب حزب الله، استفاده از این نوع بمب ها در افغانستان، سوریه و حتی مرز اسراییل هم توسط سپاه قدس گسترش یافت.

سرنوشت مبهم قاضی صلواتی پس از ترور؛ دادگاه سامان یاسین برای چهارمین بار لغو‌ شد
قطع انگشتان دست یک شهروند قمی به اتهام دزدی گوسفند از دامداری سپاه پاسداران

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!