درخواست بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بریتانیا برای تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران

0
98

در بیانیه‌ای با امضای تعداد زیادی از نمایندگان مجلس انگلستان هشدار داده شده است که در میان درگیری‌های رو به افزایش در خاورمیانه، رژیم تهران «سر مار» است و از سپاه پاسداران برای گسترش «تروریسم» و جلوگیری از صلح استفاده می‌کند.

به گزارش روزنامه تلگراف امضاکنندگان این بیانیه که حدود ۴۰ نماینده محافظه‌کار نیز در بین آنها دیده می‌شود، گفتند که «خواهان تروریستی اعلام کردن سپاه هستند.»

باب بلکمن از نمایندگان مجلس بریتانیا در همین ارتباط تاکید کرده است که “امتناع از اقدام علیه تهدیدات سپاه پاسداران اشتباه بزرگی خواهد بود.”

سر دیوید دیویس وزیر سابق کابینه، سر لیام فاکس، رابرت جنریک و سر ایین دانکن اسمیت از نمایندگان عضو حزب محافظه‌کار بریتانیا نیز قویا خواستار تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران هستند. شماری از وزرای سابق انگلستان نیز این بیانیه‌ نمایندگان پارلمان در مورد تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران را امضا کرده‌اند.

باب بلکمن تاکید کرده «سپاه پاسداران یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی جهان است و باید فورا به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی شود. وی در همین ارتباط افزوده؛ ما به یک استراتژی جدید در مورد ایران نیاز داریم. ما باید پیام روشنی به آیت‌الله‌ها بفرستیم: تجاوز مداوم [رژیم] ایران را تحمل نخواهیم کرد. ما از دولت خود می‌خواهیم که هم‌اکنون اقدام کند.»

بلکمن همچنین گفته: «هسته اصلی این استراتژی باید شناخت خواست مردم ایران، سرنگونی حکومت دینی حاکم و ایجاد یک جمهوری سکولار» باشد.

در بیانیه نمایندگان پارلمان بریتانیا آمده است: «رژیم ایران نیروی محرکه جنگ در خاورمیانه و حمله علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ است. سر مار در ایران است. سپاه از طریق گروه‌های نیابتی، تروریسم را گسترش می‌دهد و مانع صلح و امنیت منطقه و جهان می‌شود. ما به شدت نقش مخرب رژیم ایران در خاورمیانه و سیاست‌های جنگ‌طلبانه آن را محکوم می‌کنیم. ما خواستار اعلام تروریستی بودن سپاه و اعمال تحریم‌های نفتی علیه رژیم هستیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «از آنجا که رژیم ایران همه راه‌های سیاسی را برای تغییر مسدود کرده است، جهان آزاد باید حق اعتراض مردم ایران برای مقابله با سپاه را در چارچوب قوانین بین‌المللی به رسمیت بشناسد.»

سخنگوی دولت انگلیس گفت: «دولت بریتانیا، مجری قانون و شرکای بین‌المللی ما به همکاری با یکدیگر برای شناسایی، بازدارندگی و پاسخ به تهدیدات ایران ادامه می‌دهند… ما به اقدام قوی علیه [رژیم] ایران ادامه خواهیم داد، در حالی که این رژیم مردم بریتانیا و سراسر جهان را تهدید می‌کند. بریتانیا بیش از ۳۵۰ فرد و نهاد ایرانی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بطور کامل تحریم کرده است.»

دیوید کامرون وزیر خارجه و دولت بریتانیا در توجیه مقاومتشان در برابر تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران می‌گویند: «پلیس و سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا خواستار تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران نیستند بنابراین فکر می‌کنم موضع ما درست است.»

کمپین تروریستی اعلام شدن سپاه توسط انگلستان از سه سال پیش توسط کنگره ملی ایرانیان از طریق رایزنی با نمایندگان مجلسین این کشور آغاز و تا آستانه نهایی شدن پیش رفت اما با لابی گسترده رژیم و کارشکنی آپوزیشن، این مهم نهایی نشد گرچه که با وضع تحریم‌های شدید علیه سپاه، موفقیت‌های مهمی در نبرد مردم ایران علیه رژیم و سپاهش به دست آمد.

در همین راستا باید دید این بار قدرت نمایندگان مجلسین این کشور و کنگره ملی ایرانیان، سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی خواهند نشاند یا لابیست‌ها و آپوزیشن همکار سپاه همچنان با کارشکنی‌های خود مانع تحقق این امر خواهند شد.

نقدینگی در ایران به ۸ هزار تریلیون تومان نزدیک شد
جیک سالیوان: آمریکا ممکن است حمله به اهدافی در ایران را در نظر بگیرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!