حماس اظهارات سخنگوی سپاه پاسداران را رد کرد

0
91

سازمان تروریستی حماس با صدور بیانیه‌ای اظهارات رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران مبنی بر اینکه عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر گذشته علیه اسراییل در راستای انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی، توسط آمریکا بود را رد کرد.

‏در بیانیه حماس روز چهارشنبه ۶ دی، آمده است که این جنبش بارها بر انگیز‌ه‌ها و دلایل عملیات «طوفان الاقصی» به ویژه خطراتی که مسجد الاقصی را تهدید می‌کند، تاکید کرده است.

‏بیانیه حماس همچنین افزود: «همه اقدامات مقاومت فلسطین در پاسخ به حضور اشغالگران و تجاوزات مستمر آنها به مردم ما صورت می‌گیرد».

‏این در حالی است رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفته «طوفان الاقصی یکی از انتقام های ترور سردار سلیمانی بود».

‏شریف همچنین گفت که سپاه پاسداران واکنش مناسب به ترور رضی موسوی خواهد داد و افزود «این انتقام‌ها در زمان و مکان‌های مختلف ادامه خواهد داشت.» او در ادامه گفت: «اسراییلی‌ها زیر یک فشار ویژه قرار دارند و برای برون رفت از این فشار می‌خواهند دامنه جنگ را گسترده کرده و به سایر کشورها نیز بکشند.»

‏این در حالی است که با ادامه تهدیدات رژیم اسلامی حاکم بر ایران در راستای پاسخ به ترور رضی موسوی، تل‌آویو نیروهای خود را برای هرگونه واکنش احتمالی در حالت آماده‌باش قرار داده است. وبسایت آمریکایی آکسیوس در این باره به نقل از یک مقام اسراییلی روز سه شنبه ۶ دی تاکید کرد، ارتش این کشور برای پاسخ احتمالی سپاه پاسداران از جمله شلیک موشک از سوریه و لبنان آماده شده است.

‏با این حال، ایرج مسجدى مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در واکنش به ترور رضی موسوی، فرمانده ارشد نیروهای سپاه پاسداران در سوریه، تهدید کرد که «اگر اسراییل به حمله علیه ایران اقدام کند آن را با خاک یکسان خواهیم کرد.»

‏در ادامه تهدیدات مقامات رژیم اسلامی حاکم بر ایران علیه اسراییل، محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، گفت اسراییل در کشتن او «دچار خطای راهبردی شد و بی‌تردید جنایات آن‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند».

‏قبل از آن، رضا طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع رژیم در یک نشست خبری روز سه ‌شنبه ۵ دی گفت واکنش به ترور سید رضی موسوی در دمشق توسط اسراییل «هوشمندانه و قاطع» خواهد بود.

به گفته رسانه‌های وابسته به رژیم، موسوی از دهه هفتاد «مسئول پشتیبانی و لجستیک نیروی قدس سپاه در سوریه» بوده و نقش مهمی در حفظ حکومت بشار اسد به عنوان «مسئول پشتیباتی جبهه مقاومت در لبنان و سوریه» داشت.

تهاتر نفت ایران به چینی ها به بهانه ساخت ورزشگاه
واکنش همتی به اعطای اعتبار ۶۶ میلیون دلاری بانک روسی/ این ذوق‌زدگی در شأن مسئولین کشور نیست

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!