اعتراف نماینده خامنه‌ای به نقش رژیم اسلامی حاکم بر ایران در انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت

0
234

فاکس نیوز در گزارشی با اشاره به مصاحبه چهار بخشی ایرنا با نماینده خامنه ای در لبنان، حجت الاسلام سید عیسی طباطبایی نوشت: برای نخستین‌بار یکی از مقامات رژیم اسلامی حاکم بر ایران به نقش تهران در بمبگذاری اوایل دهه ۸۰ میلادی در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت اعتراف کرد هر چند این بخش از مصاحبه بعدتر از روی خروجی ایرنا حذف شد.

طباطبایی در گفت‌و‌گو با ایرنا می‌گوید:‌«بلافاصله به لبنان رفتم و آنچه برای انجام عملیات استشهادی علیه مقر نیروهای آمریکایی و اسرائیلی لازم بود را تامین کرد.» او می‌گوید: «من نقشی در شکل‌گیری شاخه سیاسی حزب‌الله نداشتم اما خدا به من امکان داد به فعالیت نظامی با گروهی که در پیروزی انقلاب با ما همکاری کرد، ادامه دهم.»

ایرنا بخشی را که طباطبایی به فتوای خمینی برای هدف قرار دادن آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در لبنان اشاره می‌کند را حذف کرده است. تا کنون هیچ مقام دیگری از رژیم اسلامی حاکم بر ایران نقش تهران در این حمله را تایید نکرده است.

براساس این گزارش، طباطبایی در ادامه می‌گوید زمانی که حزب‌الله در تابستان ۱۹۸۲ تشکیل شد، مقر آن در خانه من بود و بیش از ۷۰ تن از آنها در خانه من سوگندنامه شهادت امضا کردند.

اخیرا حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه رژیم اسلامی حاکم بر ایران نیز در تقدیر از طباطبایی به نقش و حمایت او در تقویت «محور مقاومت» در لبنان و منطقه و جهان اسلام اشاره کرده است.

فاکس‌نیوز می‌نویسد که پنتاگون، وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا و همچنین هیات نمایندگی رژیم اسلامی حاکم بر ایران در مقر سازمان ملل به درخواست برای توضیح در این زمینه پاسخ نداده‌اند.

سناتورهای آمریکایی خواستار تعلیق فوری مجوز امنیتی آرین طباطبایی شدند
سخنگوی تروریست های حماس: حملات با حمایت رژیم اسلامی حاکم بر ایران انجام شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!