کنگره ایالات متحده برای حمایت از زنان ایرانی کارگروه ویژه تشکیل داد

0
61

کنگره ایالات متحده روز پنجشنبه یک کارگروه تخصصی دوحزبی برای حمایت مستمر از زنان ایرانی تشکیل داد، و در اولین اقدام خود رژیم اسلامی حاکم بر ایران را به دلیل موج گسترده مسموم‌سازی دختران مدرسه‌ای در ایران محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، شیلا جکسون لی، نماینده دموکرات تگزاس، با حمایت نزدیک به بیست عضو جمهوری‌خواه و دموکراتیک کنگره، تشکیل «کارگروه زنان ایرانی» را اعلام کرد. کنگره همچنین در اوایل سال جاری یک قطعنامه‌ قاطع دوحزبی در همبستگی با معترضان ایرانی صادر کرده بود.

طی این مدت، مسمومیت‌های سریالی دختران مدرسه‌ای در سراسر ایران، که از اواخر سال گذشته آغاز شد و صدها دختر را بیمار کرده است، حساسیت‌ها به مسئله نقض حقوق زنان و دختران توسط رژیم اسلامی حاکم بر ایران را افزایش داده است.

با نظر به این مسمومیت‌ها، دولت آمریکا ماه پیش مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه افراد و نهادهای رژیم اسلامی حاکم بر ایران که متهم به نقض حقوق زنان و سرکوب اعتراضات فاز سوم انقلاب قانون اساسی هستند، وضع کرد.

در میان تحریم‌شدگان نام دو رئیس زندان، فرمانده کل ارتش، و چندین شرکت وجود دارد که برای نیروهای امنیتی و فراجا ابزارهای نظارتی و جاسوسی علیه شهروندان و معترضان تولید کرده‌اند.

کارگروه کنگره آمریکا اعلام کرد که ده‌ها قانونگذار از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه قصد دارند چندین قطعنامه علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران بنویسند و برای حمایت از حقوق زنان ایرانی پیش‌نویس چندین قانون بالقوه را تهیه کنند.

نانسی مِیس، نماینده جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی و از اعضای کارگروه جدید، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «بسیاری از زنان ایرانی شجاعت و بردباری خود در قبال چالش‌های مبارزه برای برابری و حقوق بشر را به معرض نمایش گذاشته‌اند. ما نیز در سمت آزادی‌خواهی می‌ایستیم، و با ظلم و ستم علیه زنان، چه در آمریکا، چه در ایران، و چه در سرتاسر جهان مقابله می‌کنیم.»

افشای نقش آنتونی بلینکن در تبانی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا
قاتل مردم جوانرود، فرمانده تیپ نیروهای ویژه صابرین سپاه پاسداران شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!