امیر فخرآور: شمخانی به نمایندگی از خامنه‌ای سه جزیره ایرانی را به نام امارات زد

0
107

امیر فخرآور، رئیس سنای کنگره ملی ایرانیان از مفاد محرمانه قرارداد میان رژیم اسلامی حاکم بر ایران با امارات و عربستان پرده برداشت.

فخرآور در توییترش با اشاره به ملاقات پادشاه سعودی و رهبر چین در اجلاس سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در امارات نوشت: «آذرماه، در بیانیه مشترک پایانی اجلاس، چین همصدا با امارات و عربستان سه جزیره ایرانی تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی را متعلق به امارات دانست. این در واقع شرط برقراری دوباره رابطه رژیم ملاها با امارات و عربستان بوده است».

در همین رابطه خبرگزاری رویترز فاش کرد از دو سال پیش، بایدن، که رابطه نزدیکی با حکومت چین دارد، تلاش داشته تا واسطه بهبود روابط رژیم اسلامی حاکم بر ایران با عربستان و امارات باشد.

فخرآور در ادامه نوشت: «در دیدار آذرماه امسال در اوج ⁧‫انقلاب قانون اساسی‬⁩ با شعار ⁧‫زن زندگی آزادی‬⁩ رهبر چین با چراغ سبز بایدن به عربستان و بعد امارات رفت و شرط آنها را برای از سرگیری رابطه با خامنه ای، که همان تقدیم جزایر سه گانه به امارات و عدم حمایت از تروریست های حوثی یمن بود به خامنه ای گوشزد کرد. هفته پیش در پکن نماینده خامنه ای با نماینده عربستان توافق کرد و دیروز شمخانی از طرف خامنه ای سند سه جزیره ایرانی را در ابوظبی به نام امارات زد».

خبرگزاری العربیه به نقل از منبع عربستانی که نخواست نامش فاش شود، در گزارشی موارد فوق را تایید کرد و نوشت: زمان امضای توافق با ایران توسط عربستان بی محابا نبود و ریاض قبل از رفتن به پکن و امضای توافق با ایران، متحدانش از جمله آمریکا را در جریان قرار داد.»

همین منبع افزود: «هیئت مذاکره کننده عربستان شامل نمایندگانی از وزارت دفاع، خارجه، اطلاعات و وزارت امنیت دولت بود. چین در جریان مذاکرات به ریاض کمک کرد تا طرف ایرانی را تحت فشار قرار دهد و ثبات و روان بودن تجارت و دریانوردی در خلیج فارس برای چین از اهمیت بزرگی برخوردار است.»

العربیه در ادامه نوشته است: «شرایط ایران به ما کمک کرد تا مطالبات بیشتری را مطرح کنیم. قبل از توافق با تهران، شکیبایی به خرج دادیم و یک کمیته سه جانبه بلند پایه برای پیگیری اجرای توافق وجود دارد و دو ماه به ما فرصت می دهد تا جدیت ایرانی ها ثابت شود. »

منبع العربیه با تاکید بر اینکه «ما خواهان پیشرفتی برای مردم ایران هستیم که مردم عربستان در حال تجربه آن هستند»، تاکید کرد: «خاک عربستان هرگز برای هیچ گونه عملیات نظامی علیه ایران در آینده مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. مهمترین نکات توافق با ایران محرمانه است و نمی توان آن را افشا کرد. در مذاکرات پکن درباره مذاکرات هسته ای ایران گفتگویی صورت نگرفت و وارد جزئیات تفاهم ها با ایران درباره بحران ها در عراق و لبنان نشدیم.»

افسران بی حجاب روس در نشست رسمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران در تهران
ماسک: بازداشت ترامپ، ریاست جمهوری مجدد وی را تضمین می‌کند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!