انجمن هنری جکسون به بررسی آینده سیاسی ایران در پارلمان انگلستان پرداخت

0
72

انجمن هِنری جکسون و لرد استوارت پولاک هفته گذشته میزبان رویدادی در پارلمان انگلستان با حضور امیرعباس فخرآور، رئیس سنای کنگره ملی ایرانیان جهت بحث در مورد آینده سیاسی ایران بودند.

از میان بسیاری از گفتگوهایی که از ماه سپتامبر تاکنون میزبانی کرده‌ام، این رویداد خاص به وضوح نشان‌دهنده تغییری فاحش در داستان است. اگرچه واضح است که ایرانی‌ها راه زیادی تا اعلام آزادی خود در پیش دارند، دیدن این که اپوزیسیون با چنین اعتماد به نفسی به برنامه ریزی برای قانون اساسی آیندهٔ ایران به گونه ای که همه ایرانیان بتوانند از آزادی لذت ببرند، الهام بخش بود.

اگرچه ایران هنوز خود را در گیر و دار سرکوب خشونت‌آمیز می‌بیند و گرفتار بی‌رحمی رژیمی است که به سادگی نمی‌پذیرد که تمام اعتبار و در نتیجه مشروعیت خود را از دست داده است، به نظر می‌رسد که پیروزی در دسترس باشد. من این را با کمال احتیاط می گویم، زیرا سرنگونی علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، لزوماً موجب تغییر دموکراتیک نخواهد شد. باید بر موانع بسیاری غلبه کرد، از جمله احتمال کودتا توسط نیروهای نزدیک به رژیم ملاها: اپوزیسیون تحت کنترل و وابسته به رژیم، یا آن دسته از احزاب که در طول سال‌ها به دروغ ادعا کرده‌اند که اراده مردمی را نمایندگی می‌کنند در حالی که در کنفرانسهایشان میزبان مقامات عالی رتبه خارجی هستند.

در نهایت ایرانی ها باید حرف آخر را بزنند. تنها کاری که ما می توانیم و باید انجام دهیم این است که آنها را در این مسیر همراهی کنیم.

امیر فخرآور در سخنان خود در پارلمان انگلستان نسبت به خطراتی که ممکن است در اثر خلاء قانون اساسی به وجود بیاید هشدار داد و از همه احزاب مخالف خواست تا با هم متحد شوند تا نظم برقرار شود و خواسته‌های مردم عمدتاً برای حفظ و حمایت از حقوقشان در قالب یک سیستم دموکراتیک حقیقی محترم شمرده شوند.

فخرآور همچنین از جامعه جهانی خواست تا به تعهدات خود در قبال حاکمیت قانون احترام بگذارد و مقامات دولتی را تشویق کرد که بیش از آنچه تاکنون انجام داده اند انجام دهند زیرا جنایات نفرت انگیزی در خیابان های ایران علیه غیرنظامیان در حال رخ دادن است.

او اظهار داشت: رژیم ایران باید از سازمان ملل اخراج شود زیرا هر عضوی که دائماً منشور ملل متحد را نقض کرده، می تواند اخراج شود و رژیم خامنه ای قطعا مثال کامل این موضوع است.

وی تاکید کرد «سپاه باید در لیست ترور در بریتانیا باشد. مردم ایران آماده تغییر هستند. تغییر رژیم! این انقلاب ایران را آزاد خواهد کرد.»

نفتالی بنت، مرگ برجام را دستاورد بزرگ دولت خود توصیف کرد
مهدی کرم آشتیانی، جانباز اعصاب ‌و روان پس از ربوده شدن توسط سرکوبگران سپاه پاسداران، ناپدید شد!

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!