ارتش اوکراین: اولین پهپاد ساخت سپاه پاسداران را در میدان نبرد با روسیه ساقط کردیم

0
58

ارتش اوکراین همچنین گفته است این اولین بار است که با پهپادهای ساخت سپاه پاسداران در میدان نبرد با روسیه روبرو شده و آن را قبل از انجام ماموریتش در حوالی کوپیانسک سرنگون کرده است، در عملیاتی که ارتش اوکراین در منطقه خارکیف انجام داد و تجاوزگران روسیه را کیلومترها عقب راند.

به گفته آسوشیتدپرس، به نظر می‌رسد این عکس بقایای یکی از انواع پهپاد شاهد «انتحاری» ساخت سپاه پاسداران باشد و شماره سریالی که روی این قطعه دیده می‌شود با شماره‌‌های شناخته شده تسلیحات روسیه تطبیق نمی‌کند.

جیک سولیوان مشاور امنیت ملی آمریکا عکس‌هایی از حضور متجاوزین روس در یک پایگاه هوایی سپاه پاسداران در کاشان منتشر کرد و گفت پهپادهای شاهد ۱۲۹ و شاهد ۱۹۱ به آنها معرفی شده است.در آن زمان کرملین از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

این نوع پهپاد مثلثی شاهد که ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارد، پیش از این بر فراز ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیح فارس به پرواز درآمده و تروریست های حوثی‌ یمن هم از آن برای حمله به اهدافی مرتبط با عربستان استفاده کرده‌اند.

علی بلالی مشاور فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران این موضوع را تقریبا یک ماه بعد تایید کرد و گفت بعنوان بخشی از «مسابقات بین‌المللی نظامی» که در ایران برگزار می‌شود، بیش از «۷۰ نظامی» از کشورهای روسیه، بلاروس و ارمنستان با هم تمرین می‌کنند.

فرمانده اطلاعات امنیت ارتش اسرائیل: اسرائیل دقیقا میداند در ایران چه میگذرد
شناسایی یکی از فرماندهان سپاه سایبری رژیم به همراه کارمندانش

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!