آیت الله سید کاظم حائری ضمن کناره‌گبری از مرجعیت؛ از خامنه‌ای اطاعت کنید

0
37

آیت‌الله سید کاظم حائری از چهره‌های برجسته حوزه علمیه نجف و قم، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به علت کهولت سن و بیماری، از عهده وظائف مرجعیت برنمی‌آید. به همین جهت مقلدین ایشان باید به دیگر مراجع عظام تقلید رجوع کنند.

کناره گیری آیت الله سید کاظم حسینی حائری از مراجع عراقی مقیم قم (زاده ۱۳۱۷ – کربلا)، از مرجعیت، در عرف علماییِ شیعی معاصر، اقدامی بی همتا است. او در بیانیه ای تأکید کرده، نظر به مشکلات جسمی و بالا رفتن سن، امکان انجام شئون مرجعیت را از دست داده، و از تاریخ این بیانیه پایان عهده داری مسئولیت سنگین مرجعیت را اعلام می کند. حائری پس از آیت الله سید محمد باقر صدر، مدتی بعنوان فقیه حزب دعوت اسلامی عراق تعیین شد.

او بدون نام بردن از مقتدا صدر،خطاب به علاقمندان به دو صدر شهید، گفته، علاقمندی به شهدا، بدون ایمان و عمل صالح و راهروی از راه آنان کافی نیست، و کسی که برای رهبری بنام آن دو شهید، و تفرقه میان عراقی ها و شیعیان تلاش می کند، و از شروط رهبری همچون اجتهاد برخوردار نیست، صدری نیست. حائری[نظر به تفکیکی که میان مرجعیت و رهبری قائل است]، خامنه ای را “با کفایت ترین” فرد برای رهبری امت اسلامی در شرایط فعلی دانسته است.

سفیر رژیم اسلامی حاکم بر ایران: آماده ارسال سوخت رایگان به لبنان هستیم
رئیس سازمان انرژی اتمی: فرانسه بیش‌ترین مزاحمت را در مذاکرات دارد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!