وزیر دفاع اسرائیل: حتی در صورت احیای برجام، گزینه نظامی باید حفظ شود

0
43

وزیر دفاع اسرائیل روز جمعه چهارم شهریور در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بر حفظ «گزینه حمله نظامی» روی میز و تداوم اقدامات مشترک اسرائیل و آمریکا به منظور تضعیف و مقابله با پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای تهران تاکید کرد.

بنی گانتز به عنوان دومین مقام بلندپایه اسرائیلی که در یک هفته گذشته با سالیوان دیدار کرده است افزود: «ایالات متحده حتی در صورت دستیابی به توافقی جدید با رژیم اسلامی حاکم بر ایران، باید اطمینان حاصل کند که یک گزینه نظامی قابل اجرا علیه تاسیسات هسته‌ای ایران همچنان روی میز باقی خواهد ماند.»

به گزارش «جروزالم پست» گانتز تاکید کرد که اسرائیل نیز آزادی عملیاتی خود را حتی در صورت معامله احتمالی و بازگشت همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای با رژیم حاکم بر ایران حفظ خواهد کرد.

این روزنامه اسرائیلی به نقل از یک مقام ارشد دفاعی نوشت که در قبال نظرات وزیر دفاع اسرائیل، آمریکایی‌ها واکنش مثبت نشان دادند.

این مقام دفاعی که نامش فاش نشده است، تصریح کرد که توافق هسته‌ای با ایران «پیمان صلح نیست» و بر اهمیت تهدید نظامی به عنوان یک گزینه بازدارنده و تاثیرگذار در شرایطی که توافق نیز حاصل شده، تاکید کرد.

زاکربرگ: اف‌بی‌آی به ما دستور داد اخبار پیرامون لپ تاپ هانتربایدن منتشر نشود
فایننشال تایمز؛ همزمان به چشم انداز احیای برجام، عربستان برای بایدن پیام نفتی فرستاد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!