پس از شکست مذاکرات دوحه، باقری‌کنی راهی مسکو شد

0
61

بر اساس گزارش‌ خبرگزاری‌های روسیه، علی باقری کنی، مذاکره ‌کننده ارشد رژیم اسلامی حاکم بر ایران در مذاکرات مربوط به احیای برجام، روز جمعه در سفری از پیش اعلام نشده راهی مسکو شد و با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، دیدار و گفتگو کرده است.

حساب کاربری رسمی نمایندگی روسیه در وین در توییتی نوشته است علی باقری کنی روز جمعه با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در مسکو دیدار کرده است.

میخائیل اولیانوف نیز در توییتی در همین رابطه در حساب توئیتری خود نوشت که در این دیدار مقام‌های روس «تبادل نظر بسیار حرفه‌ای» در خصوص وضعیت فعلی توافق هسته‌ای موسوم به برجام و چشم‌انداز گفت‌وگوهای وین با علی باقری کنی و هیات رژیم حاکم بر ایران داشتند.

میخائیل اولیانوف تصریح کرده است، برغم همه مشکلات، توافق هسته‌ای برجام همچنان قابل احیا است.

نماینده روسیه در ادامه گفته است، برای تحقق این امر، آمریکا باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

سفر باقری کنی به روسیه دو روز پس از مذاکرات بی‌نتیجه غیرمستقیم ایران و آمریکا در دوحه، پایتخت قطر، صورت گرفته است.

به دنبال ناکامی در این دور از مذاکرات در دوحه، روز جمعه دیپلمات های غربی گفتند که تلاش‌ها برای احیای برجام احتمالا پس از سفر جو بایدن به خاورمیانه در اواسط ماه ژوئیه از سر گرفته می‌شود.

این در حالی است٬ که یک مقام ارشد آمریکایی پیشتر به رویترز گفته بود که پس از مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا در دوحه که بدون نتیجه به پایان رسید، شانس احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام کمتر شده است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت که چشم‌انداز (احیای) توافق (برجام) پس از دوحه بدتر از قبل از آن است و روز به روز «بدتر» خواهد شد.

پیش از این مذاکرات جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داده بود که روسیه مخالفت خود با احیای برجام پایان داده است.

حمله اسرائیل به پایگاه مالک اشتر سپاه پاسداران در تهران
امام جماعت مسجد بقیه الله اصفهان پس از نماز صبح، مورد حمله مسلحانه مردم قرار گرفت

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!