همزمان با حضور لاوروف در تهران، روس ها کشتی ۳۰۰ میلیون دلاری ایران را توقیف کردند

0
38

در حالی که برخی وبسایت‌های خبری داخل ایران از «توقیف» کشتی لوله‌گذاری دریایی «اوشنیک» ایران توسط روسیه خبر داده‌ا‌ند، وزارت نفت رژیم اسلامی حاکم بر ایران در تماس با برخی خبرنگاران خواسته است توئیت‌هایشان درباره این حادثه را «به خاطر آسیبی» که «علنی شدن موضوع» می‌تواند «به پیشرفتهای پرونده حقوقی» بزند پاک کنند.

وبسایت‌های «میز نفت» و «قرن نو» روز جمعه ۳ تیرماه گزارش دادند، کشتی ۳۰۰ میلیون دلاری اوشنیک ایران که برای لوله‌گذاری در پروژه «نورد استریم ۲» روسیه اجاره داده شده بود، اکنون توسط این کشور در آب‌های هلند توقیف شده است.

پروژه خط لوله نورداستریم ۲ که گاز روسیه را قرار بود از طریق دریای بالتیک به آلمان حمل کند، بعد از تهاجم نظامی کرملین به اوکراین متوقف شد.

حمیدرضا شکوهی روزنامه‌نگار حوزه انرژی در توییترش در این خصوص نوشت: همزمان با سفر ‎لاوروف وزیر خارجه ‎روسیه به ‎ایران، روسها شناور لوله‌گذار نفتی ۳۰۰ میلیون دلاری ‎اوشنیک ایران را توقیف کردند. پریروز وزیر نفت وعده افتتاح زود هنگام فاز ۱۱ پارس جنوبی را داد. قرار بود در این پروژه سکوی C فاز۱۲ به جای سکوی C فاز۱۱ نصب شود. این نصب قرار بود توسط شناور اوشنیک تاسیسات دریایی انجام شود اما روس‌ها شناور ایرانی اوشنیک را توقیف کردند.

اما آقای شکوهی ساعاتی بعد، این‌ توییت را حذف کرد و‌ نوشت: توئیت خود درباره شناور نفتی ایرانی را حذف کردم چون اطلاع پیدا کردم ممکن است در روند حقوقی پرونده تاثیرگذار باشد. وقتی پای منافع ملی کشور -نه منافع شخصی و جناحی – و بیت‌المال وسط بیاید، فقط نام ⁧‫ایران‬⁩ مهم است. اما موضوع را پیگیری و درباره مقصران اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

اطلاعات ترکیه: تیم تروریستی رژیم حاکم بر ایران قصد ربودن سفیر سابق اسرائیل و همسرش را داشت
عزل و نصب‌ها به کاخ مرمر رسید؛ فرمانده سپاه حفاظت ولی‌امر عزل شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!