توصیه های ایمنی شورای امنیت اسرائیل برای سفر به ترکیه

0
38

در حالی که گزارش رسانه‌های اسرائیل حاکی از خودداری هزاران گردشگر این کشور در ترکیه از اجابت درخواست مقامات برای ترک ترکیه به خاطر وجود «خطر تروریستی از سوی رژیم حاکم بر ایران» است و پروازهای هوایی به سوی ترکیه بدون تغییر در جریان است، نهادهای اسرائیل به گردشگران رشته اقدامات امنیتی شخصی را توصیه کرده‌اند.

یدیعوت آخرونوت روز جمعه، ۲۷ خرداد، نوشت، شورای امنیت ملی اسرائیل، از گردشگران این کشور در ترکیه، به‌ویژه استانبول، خواسته است در اتاق‌های هتل‌ را خوب ببندند؛ از باز کردن در اتاق به روی خدمه هتل خودداری کنند؛ از «روم‌سرویس» استفاده نکنند»، در لابی، رستوران‌ها و اماکن عمومی هتل و سایر نقاط مراقب «تحرکات مشکوک»‌ باشند؛ از سوار شدن به تاکسی رانندگانی که مبتکر بردن آن‌ها به نقاط مختلف می‌شوند خودداری کرده و هیچ نشانی از اسرائیل در وسایل خود همراه نداشته باشند.

شورای امنیت ملی اسرائیل همچنین به گردشگران توصیه کرده که به طور دائم با بستگان خود در اسرائیل در تماس باشند و جزئیات برنامه روزانه گردشگری خود، مشخصات هتل و هر امر مرتبط با سفر را با بستگان‌شان در میان بگذارند تا در صورت نیاز بتوان آن‌ها را سریعا پیدا کرد.

بسیاری از گردشگران اسرائیلی در ترکیه به رسانه‌های اسرائیلی گفتند که از جلب توجه یا صحبت کردن بلند در اماکن عمومی به زبان عبری خودداری می‌کنند، اما خطر ملموسی را احساس نکرده‌اند.

اسرائیل برای سفر به استانبول بالاترین سطح هشدار را که درجه چهار است، و برای سایر نقاط ترکیه، هشدار سطح سه را تعیین کرده است.

ساخت تونل های زیرزمینی جدید در سایت اتمی نطنز
مایک پامپئو: سلیمانی قصد کشتن ۵۰۰ آمریکایی را داشت

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!