نفتالی بنت: اینبار سر هشت پای تروریسم یا همان “خامنه‌ای ‌و سپاه” را می‌زنیم

0
47

هفته نامه بریتانیایی اکونومیست در گزارشی در شماره جدید خود، با درج بخش‌هایی از مصاحبه با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل به بررسی رویکرد جدید آن کشور نسبت به رژیم حاکم بر ایران پرداخته است.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در این مصاحبه از تغییر سیاست کشورش نسبت به رژیم حاکم بر ایران خبر داده و گفته است که «ما دکترین هشت‌پا را به اجرا گذاشته‌ایم و دیگر با شاخک‌ها، با گروه‌های نیابتی رژیم اسلامی حاکم بر ایران بازی نمی‌کنیم؛ ما معادله جدیدی را تدوین کرده‌ایم و سر هشت‌پا را هدف می‌گیریم.»

اکونومیست یادآور شده است که در گذشته اسرائیل حملات خود را کمابیش بر برنامه هسته‌ای و کارشناسان مرتبط با آن محدود کرده و در عملیات علیه سپاه پاسداران و نیروی قدس، هدف‌هایی در کشور ثالث مانند سوریه را در نظر می‌گرفت اما اخیرا مستقیما به اهداف سپاه پاسداران در داخل ایران حمله می‌کند.

به نوشته این هفته‌نامه، عملیات علیه یک کارخانه ساخت پهپاد متعلق به سپاه پاسداران در غرب ایران در ماه فوریه و ترور یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران در پایتخت ایران در ماه مه امسال از جمله این حملات بوده است.

نفتالی بنت در پاسخ به این سئوال که آیا رویکرد جدید می‌تواند رژیم حاکم بر ایران و گروه‌های نیابتی آن را از اقدام مسلحانه علیه اسرائیل بازدارد، گفت حزب‌الله لبنان و حماس – که گروه‌های وابسته به ایران هستند- در سال گذشته به هیچگونه تهاجمی علیه اسرائیل دست نزدند. او همچنین امیدوار است که عملیات مستقیم اسرائیل باعث شود ایران توافق هسته‌ای سختگیرانه‌تری را قبول کند.

او معتقد است که تحریم‌های آمریکا اقتصاد ایران را به چنان وضعیتی رسانده که اگر آمریکاییان به سختگیری ادامه دهند، می‌تواند ایران را به قبول توافقی وادار کنند که برخلاف برجام فعلی، موعد نظارت و کنترل فعالیت‌های اتمی ایران پس از چند سال به پایان نخواهد رسید.

نخست وزیر اسرائیل همچنین در نظر دارد بودجه نظامی خود را در برابر رژیم حاکم بر ایران به حدی برساند که، به گفته او، ایران را درگیر «جنگ ستارگان مالی» کند. اشاره او به برنامه تسلیحاتی ایالات متحده در دهه ١٩٨٠ است که شوروی را ناگزیر کرد برای رقابت با آن بودجه نظامی خود را تا حد فروپاشی اقتصادی افزایش دهد.

اکونومیست در بخشی از این گزارش به تاثیر رویکرد جدید اسرائیل بر صحنه سیاسی آن کشور پرداخته و می‌گوید که به نظر نمی‌رسد نتیجه آن تقویت موقعیت داخلی او بوده باشد. دولت او با یک ائتلاف شکننده به قدرت رسیده و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق، به عنوان رهبر مخالفان، برای سرنگونی آن و بازگشت به قدرت به شدت تلاش می‌کند.

بار دیگر موساد، سیستم اطلاعاتی-تبلیغاتی رژیم را به سخره گرفت؛ “آسا فلوتس”
نصب سامانه‌های راداری اضطراری اسرائیلی در امارات و بحرین

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!