دستگیری جاسوس رژیم حاکم بر ایران در اندونزی

0
43

پلیس سلطنتی تایلند از دستگیری یک جاسوس ایرانی تبار در اندونزی خبر داد. به گفته یکی از منابع پلیس تایلند، به دنبال این دستگیری، دستور محرمانه‌ای به مراکز پلیس مبنی بر اعمال عملیات نظارتی برای شناسایی «جاسوسان ایرانی» صادر شده است.

به گزارش نشریه بانکوک پست، آژانس‌های امنیتی کشور تایلند به دقت حرکت اتباع ایرانی و برخی مسلمانان تایلندی را که مظنون به جاسوسی در این کشور هستند، زیر نظر دارند.

دستور آماده باش پلیس تایلند برای شناسایی تحرکات نیروهای جاسوسی در این کشور به دنبال حادثه‌ای در سال گذشته صادر شد که در آن به مقامات اندونزی اطلاع داده شد که فردی به نام «قاسم صابری گیلچالان» با گذرنامه بلغاری وارد این کشور شده که بعدتر مشخص شد مدارک شناسایی او جعلی بوده است.

این فرد توسط مقامات اندونزی در فرودگاه بین المللی سوکارنوهاتا درست قبل از عزیمت به قطر دستگیر شد. به گفته پلیس اندونزی، این فرد ایرانی تبار بیش از ده بار با استفاده از اوراق جعلی وارد اندونزی شده بود و با بررسی تلفن همراه وی اسامی برخی از مسلمانان تایلندی در آن کشف شد.

پس از بازجویی قاسم صابری گیلچالان اعتراف کرده که «چندین بار توسط یک دیپلمات سابق جمهوری اسلامی در مالزی به انجام ماموریت جاسوسی پرداخته است». به گفته مقامات اندونزی، این فرد همچنین شرکتی در اندونزی داشته که در واقع مکان امنی برای انجام عملیات جاسوسی او در کشورهای منطقه بوده است.

فلاحت‌پیشه: در احیای برجام، از روس ها بازی خوردیم
رییس شورای شهر تهران: هک سیستم های شهرداری کار موساد بود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!