سخنان لاپید در مورد «آوردن جنگ به ایران» همزمان با رزمایش بزرگ ارتش اسرائیل

0
46

روزنامه جروزالم پست در مصاحبه اختصاصی تازه‌ای با یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در مورد رویکرد دولت او به رژیم اسلامی حاکم بر ایران پرسیده و او در پاسخ گفت که رژیم حاکم بر ایران جنگ را به همسایگی خاک اسرائیل می‌کشاند و سپس در این باره تهدید به مقابله به مثل کرد.

جروزالم پست در گزارش خود به وقایعی که در چند ماه اخیر به اسرائیل نسبت داده شده اشاره می‌کند، ازجمله هدف گرفتن یک کارخانه پهپاد در غرب ایران، سوءقصد به یک سرهنگ سپاه پاسداران در تهران در هفته گذشته «و حمله چند روز بعد به تأسیسات مخفی نظامی-اتمی ایران با هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری.»

این روزنامه اسرائیلی سپس می‌نویسد گه یائیر لاپید «طبیعتاً، در مورد هیچ‌یک از موارد فوق اظهار نظر نمی‌کند» اما از او این سؤال را می‌کند که «آیا تغییری در سیاست اسرائیل در رابطه با اقداماتی که اسرائیل علیه ایران انجام می‌دهد، صورت گرفته است؟»

وزیر خارجه اسرائیل نیز در پاسخ می‌گوید: «ما به دنیا گفته‌ایم که دیگر تحمل‌مان به‌سر رسیده است. ایران می‌گوید می‌تواند جنگ را به جلوی در خانه ما بیاورد چون‌که ما هرگز آن را به جلوی خانه آنها نخواهیم برد. قرار نیست چنین باشد. این روند کار نخواهد بود.»

یائیر لاپید در ادامه گفت: «می‌دانم چرا احساس می‌کردند که در سال‌های گذشته قضیه این‌گونه بود، اما این روش آنها با این دولت کارساز نیست. اگر ایرانی‌ها جنگ را به جلوی در خانه ما می‌آورند، جنگ را در آستانه در خانه خود هم خواهند دید. اگر بخواهند از این کار اجتناب کنند، ما نیز از آن اجتناب خواهیم کرد.»

هک بیش از ۱۵۰ سایت و سامانه شهرداری توسط گروه هکری ‘قیام تا سرنگونی’
قتل یک سرهنگ نیروی قدس توسط سپاه پاسداران

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!