تعهد آمریکا و اسرائیل برای هماهنگی جهت جلوگیری از دستیابی رژیم اسلامی حاکم بر ایران به سلاح اتمی

0
32

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشاوران امنیت ملی آمریکا ‌‌و اسرائیل طی نشستی در واشینگتن متعهد شدند در تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی رژیم اسلامی حاکم بر ایران به سلاح هسته‌ای و بازدارندگی از فعالیت‌های تهاجمی منطقه‌ای ایران هماهنگ باشند.

در دیدار ایال هولاتا، مشاور امنیت ملی اسرائیل، با همتای آمریکایی خود جیک سالیوان که با حضور گروه‌های مشورتی استراژیک دو کشور در کاخ سفید برگزار شد، دو طرف اقدام‌های اقتصادی و دیپلماتیک لازم برای رسیدن به این هدف را بررسی کردند.

دو طرف توافق کردند در ارتباط با تمام گستره موضوع‌های مرتبط با ایران که به منافع مشترک آمریکا و اسرائیل مربوط می‌شود، به همکاری‌های خود ادامه دهند و در برابر تهدیدات علیه امنیت ملی خود متحد باشند.

در همین حال، وب سایت اکسیوس به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد مقام‌های اسرائیلی در نشست اخیر با مقام‌های آمریکایی تاکید کردند که از دولت بایدن می‌خواهند در نشست هفته آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای قوی‌تر علیه ایران صادر کنند.

به گفته این منابع آگاه، مقام‌های آمریکایی در واکنش به درخواست اسرائیل گفتند که صدور قطعنامه‌ای قوی‌تر علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران می‌تواند درهای دستیابی به توافق هسته‌ای را کاملا ببندد.

رژیم اسلامی حاکم بر ایران مسئول حمله سایبری به بیمارستان کودکان در بوستون
هشدار روزنامه جوان به روزنامه جمهوری اسلامی: فاصله اتان با نظام زیاد شده/ تا دیر نشده به آغوش نظام برگردید

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!