ارائه پیشنویس قطعنامه علیه رژیم حاکم بر ایران به شورای حکام آژانس توسط آمریکا و تروئیکای اروپایی

0
42

آمریکا و سه قدرت اروپایی عضو برجام شامل فرانسه، بریتانیا و آلمان در حال فشار آوردن به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند تا با صدور قطعنامه‌ای، رژیم اسلامی حاکم بر ایران را به‌دلیل پاسخ ندادن به پرسش‌های این نهاد در مورد منشاء ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های اعلام‌نشده «توبیخ کند».

بر اساس متن پیش‌نویس ارسالی به ۳۵ کشور عضو شورای حکام آژانس، قطعنامه یاد شده از رژیم اسلامی حاکم بر ایران می‌خواهد که «فورا به اجرای تعهدات قانونی خود عمل کند و پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی‌بر تعامل بیشتر با هدف شفاف‌سازی و حل و فصل کلیه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بی‌درنگ بپذیرد».

خبرگزاری رویترز که پیش‌نویس این قطعنامه را مشاهده کرده است، روز چهارشنبه ۱۱ خرداد گزارش داد که قدرت‌های غربی در نشست پیشین شورای حکام، صرفا به این دلیل که مذاکرات احیای برجام به شکست نیانجامد، از تصویب قطعنامه علیه خودداری کرده بودند.

رژیم اسلامی حاکم بر ایران در اسفند پارسال تعهد کرده بود که در یک بازه زمانی سه‌ماهه به سوالات آژانس درباره منشاء اورانیوم در سایت‌های اعلام نشده خود پاسخ شفاف بدهد. اما گزارش جدید آژانس نشان می‌دهد که رژیم اسلامی حاکم بر ایران به تعهد خود عمل نکرده و مذاکرات احیای برجام نیز از همان زمان متوقف مانده است.

تاریخ درج‌شده در متن پیش‌نویس روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد را نشان می‌دهد.

احمدی شاهرودی از مجلس خبرگان: چرا فقط امتحان الهی برای ما ایرانی‌هاست؟/ عبدالباقی یا عبدالفانی؟
اعتراض عضو کنگره آمریکا به حضور محمد‌جعفر محلاتی در کالج اوبرلین

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!