موساد طرح رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای ترور کارمند کنسولگری اسرائیل در استانبول را خنثی کرد

0
63

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آخرونوت» روز شنبه به نقل از مقام‌های اسرائیلی تایید کرد که سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، طرح رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای ترور یک کارمند کنسولگری اسرائیل در استانبول ترکیه را خنثی کرده است.

ساعاتی پیش از آن، شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» برای نخستین‌بار به نقل از منابع دیپلماتیک افشا کرده بود که نیروی قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، قصد داشت با به‌کارگیری قاچاقچیان مواد مخدر، سه طرح ترور را در ترکیه، آلمان و فرانسه عملی کند.

بر اساس این گزارش یکی از مظنون‌های این پرونده «یک عضو یگان ۸۴۰ نیروی قدس» است که هم‌اکنون «در یک کشور اروپایی در بازداشت به سر می‌برد» و اذعان کرده برای «تهیه مقدمات این ترورها ۱۵۰ هزار دلار» پیش‌پرداخت گرفته و قصد داشته که از قاچاقیان مواد مخدر برای این ماموریت استفاده کند. قتل یک ژنرال ارشد آمریکایی در آلمان و یک روزنامه‌نگار در فرانسه نیز از دیگر بخش‌های این ماموریت سه‌گانه ترور در اروپا بوده است.

ارتش اسرائیل پیشتر در آبان‌ماه ۹۹ از موجودیت یگان موسوم به «واحد ۸۴۰» در نیروی قدس سپاه پاسداران پرده برداشته بود.

گفته می‌شود که این یگان، با هدف از میان برداشتن مخالفان جمهوری اسلامی و اهداف غربی، «مسئول برنامه‌ریزی و آماده‌سازی زیرساخت‌های ترور در خارج از ایران است».

ردپای حزب الله لبنان در پرونده قاچاق کوکائین؛ نخست وزیر جزائر ویرجین بازداشت شد
سند دیگری از جنایات مافیای تروریستی قاسم سلیمانی در سوریه

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!