نماینده تهران در مجلس رژیم: خطوط قرمز خامنه ای در پیشنویس احیای برجام رعایت نشده است

0
42

علی خضریان، نماینده تهران در مجلس رژیم، با اشاره به بندهایی از پیش‌نویس توافق احیای برجام گفت «خطوط قرمز» اعلام شده از سوی خامنه‌ای و قانون مجلس رژیم برای لغو تحریم‌ها در این پیش‌نویس رعایت نشده و نمی‌تواند مورد تایید مجلس قرار بگیرد.

خصریان روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین در یک رشته توییت نوشت: «طبق بند ۱۸، ۱۹ و ۲۵ پیوست بازاجرا، راستی‌آزمایی رفع تحریم‌های آمریکا و اروپا، بر عهده خود آنهاست و ایران هیچ دخالتی در آن ندارد. اما فعالیت‌های ایران در زمینه هسته‌ای طبق بند ۲۰ این پیوست، به طور کامل توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راستی‌آزمایی می‌شود.»

او ادامه داد بر اساس متن پیش‌نویس، رژیم اسلامی حاکم بر ایران موظف شده اقداماتی برای توقف غنی‌سازی ۲۰ و ۶۰ درصد، «به جز ۲.۵ کیلو غنی‌شده تا ۲۰درصد» بقیه را به زیر ۵ درصد رقیق‌سازی کند.

این نماینده مجلس رژیم افزود بر اساس این پیش‌نویس، آمریکا «نه تنها تعهد و تضمین نداده تحریم‌های رفع‌شده را دوباره وضع نکند، بلکه علنا اعلام شده در صورتی که آمریکا تحریم‌های رفع شده را بازوضع نماید، صرفا به‌شرط پایبندی کامل ایران به برجام، به سرمایه‌گذاران ۳۶۵ روز فرصت خروج از ایران می‌دهد.»

او همچنین نوشت تیم رژیم اسلامی حاکم بر ایران «به جای اخذ تضمین قانونی» در مورد خارج نشدن آمریکا از برجام، سخنرانی جو بایدن در اکتبر ۲۰۲۱ به عنوان «یک تضمین محکم و روشن» قبول کرده است.

از آتش زدن بنر خامنه‌ای و خمینی در قم تا آخوندکشان در مشهد
رئیس ستاد ارتش اسرائیل: برای اقدام در ایران به سرعت آماده می‌شویم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!