نامه نمایندگان جمهوریخواه به بلینکن برای حفظ سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی

0
38

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به بلینکن حذف احتمالی سپاه از فهرست تروریستی را “بی‌شرمانه” خواندند. این نمایندگان می‌گویند این کار به اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده و یهودی‌ستیزانه سپاه پاسداران در منطقه مشروعیت می‌بخشد.

حدود ۸۰ نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه، آنتونی بلینکن نسبت به حذف احتمالی سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی هشدار دادند.

این نامه که اسکات فرانکلین، نماینده فلوریدا در مجلس نمایندگان، جمع‌آوری امضا برای آن را بر عهده داشته است پس از آن به نگارش درآمده که اخباری مبنی بر تصمیم احتمالی دولت جو بایدن برای حذف نام سپاه پاسداران از گروه‌های تروریستی آمریکا منتشر شد.

روزنامه تایمز اسرائیل چهارشنبه سوم فروردین (۲۳ مارس) گزارش داد امضاءکنندگان این نامه می‌گویند علیه هر تدبیری که منجر به مشروعیت بخشیدن به “اقدام‌های بی‌ملاحظه، بی‌ثبات‌کننده و یهودی‌ستیزانه سپاه پاسداران” در منطقه شود متحد هستند.

بنابر این گزارش جمع‌آوری امضاء برای این نامه را اسکات فرانکلین و الیزه استفانیک دو نماینده جمهوری‌خواه از ایالت‌های فلوریدا و نیویورک بر عهده داشتند.

امضاءکنندگان نامه می‌گویند سپاه پاسداران حامی اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه، نظیر حماس و جهاد اسلامی در باریکه غزه، حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن است که عملیات آنها قربانیان بی‌شماری، از جمله بیش از ۶۰۰ نظامی آمریکایی در عراق برجا گذاشته است.

در نامه نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره خطاب به وزیر خارجه آمریکا تاکید شده سپاه پاسداران همچنان به طور فعال در عملیات تروریستی و اقدام‌های بی‌ثبات کننده در منطقه “به‌خصوص علیه یکی از نزدیک‌ترین متحدان ما، اسرائیل” مشارکت دارد.

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره در نامه به بلینکن می‌گویند این نابخشودنی است که ایالات متحده قادر نبوده حداکثر فشار را بر یک سازمان “شرور و شرارت‌برانگیز” مانند سپاه پاسداران اعمال کند.

در این نامه سپاه پاسداران به در خطر انداختن دموکراسی و آزادی در سراسر جهان متهم شده و تاکید می‌شود که امضاءکنندگان با خارج کردن آن از فهرست گروه‌های تروریستی و هر اقدامی که به فعالیت آن مشروعیت ببخشد قاطعانه مخالف هستند.

فرانکلین در یک پیام توئیتری با تاکید بر این که امروز سپاه حامی اصلی تروریسم در جهان است افزود او و همکارانش به جدیت از بلینکن می‌خواهند که تحت هیچ شرایطی سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی ایالات متحده حذف نشود.

این عضو کنگره آمریکا می‌گوید که سپاه «همواره به دنبال نابودی شرکا و متحدان ما در منطقه، به ویژه اسرائیل بوده و به مدت چندین دهه مانعی بر سر راه صلح در خاورمیانه بوده است.»

توتال انرژی: خرید نفت را از روسیه متوقف میکنیم
مشاور پوتین استعفا و روسیه را ترک کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!