مشاور ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا: رابرت مالی وعده لغو تحریم سپاه پاسداران، دفتر خامنه ای، بانک مرکزی و وزارت نفت را داده است

0
74

گابریل نورنها، مشاور ارشد پیشین وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، توافق احتمالی اتمی را فاجعه و نامشروع خواند و اعلام کرد مذاکرات وین در اصل توسط نماینده روسیه اداره شده است. نورونها با انتقاد شدید از رابرت مالی، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران اعلام کرد که او وعده لغو تحریم سپاه پاسداران و دفتر ولی فقیه و نهادهای وابسته به آن را داده است. او یادآوری کرد سه دیپلمات آمریکایی به دلیل نارضایتی از توافق احتمالی استعفا داده‌اند.

نورنها در رشته توییتی هر آنچه که در حال رخ دادن است، شرح داده؛ همکاران سابق من در وزارت امور خارجه، شورای امنیت ملی و اتحادیه اروپا بسیار نگران امتیازاتی هستند که در وین توسط رابرت مالی داده شده و به همین دلیل آنها به من اجازه دادند تا برخی از جزئیات توافق آتی را منتشر کنم به این امید که کنگره ایالات متحده برای توقف تسلیم اقدام کند.

پیشتر هشدار داده شده بود که آنچه در وین در حال رخ دادن است یک فاجعه کامل است. کل مذاکرات توسط «میخائیل اولیانوف» دیپلمات روسی اداره می‌شود. امتیازات و سایر سیاست های نادرست باعث شده که سه نفر از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکایی مذاکرات را ترک کنند.

این‌ یک موضوع طولانی و‌فنی است اما چیزی که باید بدانید اینست که: توافقی که در وین در حال مذاکره است، برای امنیت ملی ما خطرناک، غیر قانونی و نامشروع است و به هیچ وجه در کوتاه مدت و بلند مدت منافع ایالات متحده را تامین نخواهد کرد. به این دلیل که، در مذاکرات راب مالی نماینده ایالات متحده، قول داده که تحریم ها علیه بدترین تروریست ها و شکنجه گران رژیم حاکم بر ایران و مقامات بلندپایه در بخش تولید سلاح های کشتار جمعی را لغو و حتی در حال حاضر در تلاش است تا تحریم های مربوط به سپاه پاسداران را هم لغو کند. لیست ادامه دارد.

ابتدا تیم بایدن در حال آماده شدن برای لغو تحریم های مربوط به بیت خامنه ای و‌ اعضای دفتر وی می‌باشند. همین دوشنبه آتی آنها تحریم ها را از روی تقریبا همه ۱۱۲ نفر از بیت خامنه ای خواهند برداشت. حتی اگر این تحریم ها از طریق سایر مراجع قانونی صورت گرفته باشد. ما تحت همین اختیار برخی از بدترین افرادی را که می‌توانید تصور کنید تحریم کردیم. کسانی مانند: «محسن رضایی» که در بمب گذاری سال ۱۹۹۴ آرژانتین دست داشته و منجربه کشته شدن ۸۵ نفر شده است. اگر «راب مالی» ادامه دهد محسن رضایی از هفته آینده می‌تواند بدون تحریم آزاد زندگی کند.

همچنین بر اساس این اقدام‌، آمریکا تحریم های سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان را لغو خواهد کرد. کسی که در زمان بمبگذاری حزب الله لبنان در مقر تفنگداران دریایی در بیروت در سال ۱۹۸۳ که منجربه کشته شدن ۲۴۱ نظامی آمریکایی شد وی در آن زمان رهبری نیروی سپاه در لبنان و سوریه را بر عهده داشت.

علی اکبر ولایتی، مشاور ارشد خامنه ای که در آرژانتین بخاطر بمب گذاری سال ۱۹۹۴ متهم به قتل شده بود و بعنوان یکی از اصلی ترین متفکران ایدئولوژیک و مغز متفکر پشت این حمله بوده. او‌همچنین حامی و کمک رسان وحشیگری های اسد در سوریه هم بوده است.

این امر همچنین تحریم ها علیه وجوه مالی شخصی خامنه ای موسوم به «نهادها» را لغو خواهد کرد؛ از جمله دفتر آستان قدس رضوی و دفتر فرمان اجرایی امام خمینی که خانه ها و میلیارد ها دلار از پول مخالفان سیاسی و اقلیت های مذهبی را مصادره کرد تا خامنه ای و اشرار او را ثروتمند کند.

همچنین تحریم ها علیه بنیاد مستضعفان یک شرکت بزرگ که بطور سیستماتیک پس از سال ۱۹۷۹ اموال یهودیان و بهائیان را مصادره می‌کرد، لغو می‌شود. این شبکه هم سو با سپاه پاسداران یک شبکه فساد مالی است که برای ثروتمند کردن نروریست های ارشد رژیم استفاده می‌شود.

توجه به این نکته ضروریست که دفتر خامنه ای به هیچ وجه مرتبط با برنامه هسته‌ای رژیم حاکم بر ایران نبوده و حذف این تحریم ها تحت عنوان توافق هسته ای مسخره و مضحک است. وکلای وزارت امور خارجه این را بهتر میدانند اما با فشار «راب مالی» این کار انجام‌ شد. وکلای ما روشن و ‌واضح بودند، وقتی که این فرمان اجرایی را منتشر کردیم: این فرمان پاسخی به اقدامات رژیم حاکم بر ایران و گروه های نیابتی آنها برای بی ثبات کردن خاورمیانه بود. ترویج تروریسم بین المللی و پیشبرد برنامه موشکی بالستیک رژیم و حمله آنها به نیروهای نظامی ایالات متحده و خودروهای غیر نظامی.

موضوعات بیشتری وجود دارد: تحریم های بیشتری از روی بخش های عظیمی از بازوهای اقتصادی و‌مالی رژیم برداشته خواهد شد. نزدیک به ۴۰ نهاد و سازمان که از ترور و سرکوب حمایت میکنند و تحت این مقامات قانونی تحریم شده است. به طور مثال شبکه اقتصادی مهر و بنیاد تعاون بسیج دو بازوی اقتصادی نیروهای سرکوبگر رژیم که با آموزش نظامی به کودک سربازان آنها را وادار به جنگیدن می کنند.

قرار نیست مستقیما تحریم از روی سازمان بسیج که مسئول کشتارهزارتن ایرانی است برداشته شود چون اصولا اهمیتی ندارد. آنچه برای سران رژیم مهم است، سازمان هایی می باشند که بودجه و پول را برای این خداهای سرکوبگر فراهم می کنند. موضوعی که وظیفه رابرت مالی است. این تحریم ها بر خلاف آنچه رابرت مالی و بلینکن می گویند هیچ ناسازگاری با برجام ندارد، اما در حال لغو شدن هستند. آنها نهادهایی را هدف قرار دادند که مسئول کشتار هزاران ایرانی و عرب است.

رابرت مالی همجنین تلاش دارد تا تحریم های مربوط به بانک قوانین، بانک سپه، بانک مرکزی رژیم، شرکت ملی نفت ایران و شرکت کشتیرانی ایران را نیز لغو کند.

الکسی مورداشُف، سهامدار روس کنسرن عظیم “تویی” از شورای نظارت اخراج شد
یک اولیگارش روس برای زنده و مرده پوتین جایزه یک میلیون دلاری تعیین کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!