رویترز: مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای سخت‌تر و سازش‌ناپذیرتر شده است

0
73

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع مطلع نوشت: موضع رژیم اسلامی حاکم بر ایران پس از سفر علی باقری کنی، رئیس تیم مذاکره‌کننده به تهران، سازش‌ناپذیر شده است و اکنون بر رفع تحریم‌های سپاه پاسداران اصرار دارند و می‌خواهند موضوعاتی که قبلا بر سر آن توافق شده، دوباره بازبینی شود.

رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از دو منبع نزدیک به هیات‌های مذاکره کننده، عنوان کرد: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی، همچنان بر درخواست‌های خود از جمله حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا تاکید دارد، ضمن اینکه درخواست‌های تازه‌ای نیز مطرح کرده است.

ساعاتی پیش از این وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرده بود، پایان دادن به مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای برجام “در این هفته ضروری است”.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم امروز گفته است “دستیابی به یک توافق خوب ممکن است اما سه موضوع کلیدی هنوز حل نشده باقی مانده است”. وی می‌گوید “قدرت های آمریکایی و اروپایی درباره این موضوعات عمده، هنوز تصمیم سیاسی نگرفته‌اند.”

در حالیکه رویترز از دیگر خواسته های جدید رژیم ننوشته، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم اسلامی حاکم بر ایران تاکید کرد موارد باقیمانده در مذاکرات؛ ارائه ضمانت‌هایی مبنی بر عدم خروج مجدد ایالات متحده از برجام و حل سؤالات مربوط به آثار اورانیوم یافت شده در چندین سایت قدیمی اما اعلام‌نشده در ایران، می باشد.

بیش از نیمی از فنلاندی‌ها با پیوستن به ناتو موافقند
آمریکا ۱۲ دیپلمات روسیه در سازمان ملل را از نیویورک اخراج کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!