درخواست جمعی از سناتورهای ایالات متحده برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران

0
37

۱۰سناتور‌ ایالات متحده آمریکا خواهان سختگیری بیشتر در تحریم‌‌های نفتی رژیم حاکم در ایران شدند؛

گروهی از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای به بایدن از او خواستند تحریم‌ها علیه ناوگان رو به رشد نفتکش‌های رژیم حاکم در ایران و افزایش صادارات این رژیم را جدی‌تر اجرا کند. آنها گفته‌اند رونق فروش نفت ایران “خزانه رژیم” را پر کرده است.

تام کاتن و ۹ تن دیگر از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن، از افزایش شمار نفتکش‌ها و صادارات نفت ایران انتقاد کردند و خواهان اعمال جدی‌تری اقدامات تنبیهی علیه شرکت‌های خریدار نفت ایران شدند.

آنها گفته‌اند که جو بایدن از زمان روی کار آمدن، تاکنون به خاطر مذاکرات هسته‌ای در وین از اقدام علیه افزایش شدید صادرات نفت ایران خودداری کرده و این باعث جری‌تر شدن “جنایتکاران” شده است.

این سناتورها در بخشی از نامه خود نوشتند: صاحبان کشتی و مشتریان آنها در چین ریسک بیشتری می‌کنند، زیرا معتقدند که دولت بایدن ضعیف‌تر از آن است که بتواند آنها را مجازات کند.

این سناتورها به رونق فروش نفت ایران توسط رژیم اشاره کرده‌ و گفته‌اند که سیاست بایدن باعث شده “خزانه‌های رژیم که زمانی خالی بود، دوباره پر” شود و رژیم را تشویق کرده است که مذاکرات در وین را متوقف کند و به‌طور برگشت‌ناپذیری برای دستیابی به سلاح هسته‌ای پیش برود.

آنها به بایدن هشدار داده‌‌اند که “امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته” و از او خواسته‌اند “دست از سردرگمی” بردارد.

در نامه آمده است: ما از شما می‌خواهیم تحریم‌های آمریکا را علیه شرکت‌هایی که نفت ایران را خریداری می‌کنند و تانکرهای نفتی را که با پرچم خارجی، تجارت غیرقانونی نفت رژیم حاکم در ایران را زنده نگه می‌دارند، اجرا کنید. همچنین به شما یادآوری می کنیم که تحریم صادرات نفت ایران اجباری است و با اکثریت دو حزبی در کنگره تصویب شده است. شما فراتر از قانون نیستید و باید از نقض آن دست بردارید.

 از آوریل ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۲۰، صادرات نفت ایران از نزدیک به ۲/۹ میلیون بشکه در روز به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید و رژیم حاکم در ایران را با کسری بودجه شدید مواجه کرد. سناتورها گفته‌اند “این کاهش شدید درآمد به ایالات متحده اهرم قابل توجهی برای فشار بر رژیم داد و مانع از جاه طلبی‌های استراتژیک رژیم شد”.

این ۱۰ سناتور به آمار صادرات نفت ایران اشاره کرده‌اند که دو بار در سال ۲۰۲۱ از ۱/۴میلیون بشکه در روز فراتر رفته و به بالاترین میزان از مارس ۲۰۱۹ رسیده است. به گفته آنها سه چهارم این نفت به چین صادر شده که سال گذشته ۳۱۰ میلیون بشکه نفت ایران را خریداری کرده است. به نحوی که در هفته‌های اخیر، دولت کمونیستی چین آشکارا به واردات میلیون‌ها بشکه نفت ایران برای ذخایر استراتژیک نفت خود اذعان کرده است.

در نامه آمده است: در نتیجه این افزایش فروش نفت، ذخایر ارزی رژیم حاکم در ایران از تنها ۴ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۲۰ به ۳۱ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۲۱ افزایش یافت. آنها گفته‌اند که طبق گزارش ها، دولت بایدن به چین و سایر کشورها در مورد خریداری نفت ایران هشدار داده‌اند اما این هشدارها مجازاتی در پی نداشته است.

ایلان ماسک: بایدن با مردم آمریکا مانند احمق رفتار می کند
پرزیدنت ترامپ: روسیه آلمان را به مالکیت خود درآورده است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!