دبیرکل جهاد اسلامی: موشک‌هایی که به تل‌آویو شلیک شد با نظارت شهید سلیمانی به دستمان رسید

0
57

زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با شبکه العالم گفته «شهید سلیمانی در راس همه مبارزان فلسطین و مدافع مساله فلسطین بود». او افزوده «موشک‌هایی که به پایتخت رژیم صهیونیستی شلیک شد با نظارت شهید قاسم سلیمانی به دست ما رسیده بود». پیشتر وی تاکید کرده بود قاسم سلیمانی «شخصا» عملیات پیچیده برای ارسال سلاح به غزه را مدیریت کرده بود.

وی سال گذشته هم با تمجید از نقش سلیمانی در کمک به تروریست های فلسطینی، گفت: حاج قاسم، ایده آموزش رزمندگانی از غزه برای ساخت موشک‌های دوربرد را مطرح کرد و این دستاوردی بزرگ بود که غزه محاصره شده، سلاحش را خودش بسازد. امروز روزانه هزاران موشک در نوار غزه و در کارگاه‌ها ساخته می‌شود اعم از انواع خمپاره و آرپی‌جی گرفته تا انواع بسته‌های انفجاری. همه یگان‌های مهندسی از حماس تا جهاد اسلامی، در ایران آموزش دیده‌اند. پس از آن، ما یگان‌های آموزشی، مهندسی و متخصصان و کادرهای آموزش‌دیده را در اختیار گرفتیم. اسرائیل و سازمان‌های اطلاعاتی عربی سازشکار، موضوع آموزش‌ نیروهای ما را دنبال و تلاش می‌کردند آن را محاصره و اطلاعاتی از آن کسب کنند. رزمندگان ما و یگان‌های مهندسی هر روز پیشرفت‌هایی در صنعت ساخت سلاح کسب می‌کنند.

نخاله گفت: فلسطین و قدس همیشه در قلب حاج قاسم بودند. شهادت می‌دهم که پیوسته امور ما و طرح‌های مشترک را پیگیری می‌کرد و این دغدغه هر روزش بود. حاج قاسم حتی به غذای برادران در دوره‌های آموزشی هم توجه می‌کرد و در دیدارهای خصوصی با آنان غذا می‌خورد.

«مسلح کردن کرانه باختری» در فلسطین سیاستی است که مرداد سال ۹۳ توسط خامنه‌ای اعلام شد. خامنه ای در ۱۸ دی ۹۸ هم واضح گفته بود قاسم سلیمانی «دست فلسطینی‌ها را پر کرد» و او نیز در جریان این فعالیت‌ها بوده است.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: طلاب لباس روحانیت نمی‌پوشند چون از مردم متلک می‌شنوند
انفجار موشک در قلعه حسن خان (شهر قدس)

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!