تحریم های جدید آمریکا؛ از نیروی پاسدار ولایت تا لیلا واثقی فرماندار قاتل شهر قدس

0
68

آمریکا ۴ سازمان و ۸ تن از مقام های رژیم اسلامی حاکم‌ بر ایران از جمله یگان‌های ویژه نیروی انتظامی رژیم اسلامی (ناجا) و فرمانده آن حسن کریمی را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرده است. لیلا واثقی فرماندار شهر قدس هم که به صراحت از دستور خود برای تیراندازی به معترضان آبان ۹۸ خبر داده بود، تحریم شده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که در جریان اعتراضات آبان ۹۸ نیروهای یگان های ویژه ناجا با همکاری نیروهای ویژه ضد ترور (نوپو) یا همان پاسداران ولایت، با سلاح های خودکار به سوی معترضان غیرمسلح از جمله زنان و کودکان شلیک کردند.

در ادامه این در بیانیه آمده است: «زندان مرکزی اصفهان معروف به زندان دستگرد واقع در شهر اصفهان جایی است که بنا به گزارش رسانه‌ها، مصطفی صالحی، تعمیرکار ژنراتور برق، در ۱۴ مرداد ۹۹ پس از شرکت در تظاهرات خیابانی در ژانویه ۲۰۱۸ اعدام شد.» صالحی – ۳۰ ساله – در جریان محاکمه اتهام قتل سجاد شاه‌سنایی از اعضای سپاه پاسداران را رد کرده بود.

حسن کرمی (فرمانده یگان ویژه) و رضا موسوی اعظمی ( فرمانده تیپ یکم امیرالمومنین در یگاه ویژه)، به دلیل ارتباط با یگان ویژه؛ محسن ابراهیمی

خزانه داری آمریکا می گوید که غلامرضا سلیمانی(رئیس سازمان بسیج) در آوریل ۲۰۲۱ توسط اتحادیه اروپا به دلیل نقشی که در سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ داشت تحریم شده بود.

در این لیست نام زندان زاهدان، محمد علی همتیان و مسعود صفدری (از مقام‌های امنیتی سپاه پاسدارن)، به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران. محمد کرمی (فرمانده قرارگاه قدس نیروی‌ زمینی سپاه پاسداران) و صغرا خدادای (رئیس زندان زنان تهران بزرگ) نیز دیده میشود.

لیلا واثقی؛ فرماندار پیشین شهر قدس که حرف‌های درباره برخورد مسلحانه با معترضان آبان ۹۸، بسیار جنجالی شد، نیز در لیست تحریم های ایالات متحده قرار گرفته است. او گفته بود: «دستور تیر را ما داده بودیم، من به آنها گفتم که هر کس از در فرمانداری وارد شد بزنید.»

عبداللهیان: تیم ۴۰ نفره مذاکرات در وین مانده اند
بزرگ‌ترین محموله سوخت و سلاح سپاه پاسداران توسط نیروی دریایی آمریکا توقیف شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!