وال استریت ژورنال: اسرائیل به آمریکا در مورد توافق نیمه کاره با رژیم حاکم بر ایران هشدار داد

0
38

وال استریت ژورنال گزارش داد مقام‌های اسرائیلی به کاخ سفید تاکید کرده‌اند که با رژیم حاکم بر ایران به «توافق نیمه‌کاره» نرسد و هشدار داده‌اند چنین توافقی به منزله «هدیه»‌ به دولت ابراهیم رئیسی و ایجاد اختلاف بین بایدن و عموم جامعه آمریکا در ارتباط با برنامه هسته‌ای رژیم حاکم بر ایران خواهد بود. اسرائیل از اینکه آمریکا دارد زمینه را برای توافق کمتر برای کمتر آماده می‌کند، بسیار نگران است. چنین توافقی مخرب، صرفا به نفع رژیم ایران و هدیه‌ای بزرگ به رژیم جدید افراطی وابسته به سپاه پاسداران خواهد بود.

گزارش ها حاکی از آن است که جک سالیوان در دیدار با مقامات اسراییلی طرح دولت بایدن مبنی بر توقف تحریمها در برابر توقف غنی سازی ۶۰ درصدی را مطرح کرده با این استدلال که این توافق موقت و برای مذاکرات جامع است. اسراییل هم این طرح را با این استدلال که این توافق موقت نخواهد بود رد کرده است.

یک مقام ارشد اسرائیلی به وال استریت ژورنال گفت: «اسرائیل بسیار نگران است که ایالات متحده زمینه را برای توافقی «کم در برابر کم» فراهم کند. این مقام ارشد اسرائیل گفت: «چنین توافقی مضر خواهد بود و تنها به نفع رژیم حاکم بر ایران خواهد بود… این یک هدیه عظیم به رژیم حاکم بر ایران خواهد بود».

با این حال مقامات اسرائیلی هشدار می‌دهند که یک توافق جزئی منابعی را که رژیم حاکم بر ایران برای مداخله در سرتاسر منطقه دارد افزایش می‌دهد، قدرت‌های غربی را در مقابل تهدیدهای دائمی رژیم حاکم بر ایران برای ازسرگیری دوباره تولید سوخت هسته‌ای رها می‌کند و نقض قوانین پادمان‌های هسته‌ای رژیم را که توسط آژانس اتمی سازمان ملل تعیین شده مشروعیت می‌بخشد.

این مقام ارشد اسرائیلی گفت: «چنین توافقی افکار عمومی رژیم حاکم بر ایران و کشورهای منطقه را متقاعد خواهد کرد که باج‌گیری هسته‌ای کارساز است.» وی افزود: «در سوریه به نظر می رسد که ایالات متحده ممکن است به رژیم حاکم بر ایران یک معامله مقرون به صرفه بدهد.»

پس از آتش زدن چادر کشاورزان اصفهانی؛ پاسدار تروریست احمد وحیدی: نباید اجازه دهیم دشمن از کمبود آب استفاده کند
حمله وحشیانه نیروهای پاسدار ولایت به کشاورزان/ دادستان اصفهان: اراذل و اوباش بودند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!