فشار جمهوریخواهان بر بایدن برای توقف مذاکرات با رژیم اسلامی حاکم بر ایران

0
58

رسانه‌های ایالات متحده روز جمعه ۱۵ آبان (۵ نوامبر) نامه ۱۷ نماینده جمهوری‌خواه کنگره به بایدن را منتشر کردند که در آن خواسته شده است، “آمریکا به دلیل حمله پهپادهای سپاه پاسداران به پایگاه این کشور در سوریه مذاکره هسته‌ای با رژیم اسلامی حاکم بر ایران را متوقف کند”.

۱۷ عضو جمهوری‌خواه کنگره به رهبری برایان استیل، دولت بایدن را به “نادیده گرفتن حملات تهاجمی فزاینده رژیم اسلامی حاکم بر ایران به نیروهای آمریکا و متحدانش در خاورمیانه” متهم کردند. در نامه آنان آمده است: «در دوران تشدید تنش در خاورمیانه، این پیام خطرناکی به دوستان و دشمنان ما می‌فرستد که ما همچنان به لغو تحریم‌ها و مذاکره با بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم ادامه می‌دهیم، زیرا آنها به ما حمله می‌کنند.»

نمایندگان کنگره در نامه خود خطاب به بایدن گفتند: «دولت شما با تلاش برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای ایران، اولویت‌های نادرستی را تعیین می‌کند.» این ۱۷ نماینده در پایان نامه خود نوشته‌اند: «ما همچنان ناطر حملات ایران به نیروهای آمریکایی و متحدان ما در خاورمیانه و همچنین افزایش فعالیت‌های هسته‌ای این کشور هستیم و دولت بایدن با لغو تحریم‌های آمریکا به توانایی آمریکا در مبارزه با رژیم ایران را تضعیف می‌کند.»

حمله پهپادی که نمایندگان کنگره در نامه خود به آن اشاره کردند روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) با پنج فروند پهپاد انجام گرفته که پر از مواد منفجره بوده‌اند. این حملات علاوه بر پایگاه نیروهای آمریکا در تنف، مواضع نیروهای اپوزیسیون سوریه را نیز هدف قرار داده‌ بودند. مقامات آمریکایی بعد از این حمله اعلام کرده بودند که “سپاه پاسداران پشت حمله پهپادی بوده است”.

روزنامه “واشنگتن فری‌بیکن” که نامه ۱۷ نماینده کنگره را منتشر کرده می‌نویسد دولت بایدن به این حمله پهپادی واکنش نشان نداد و هیچ عملیاتی را با هدف مقابله با رژیم اسلامی حاکم بر ایران اعلام نکرد. به نوشته این رونامه خودداری دولت آمریکا از واکنش به این حملات، سبب شده است اتهاماتی علیه دولت بایدن مطرح شود که با هدف رسیدن به یک توافق هسته‌ای با رژیم اسلامی حاکم بر ایرانش، از پاسخ به این حملات چشم‌پوشی می‌کند.

اولتیماتوم آبان شوخی نیست
خبرنگار چینی افشاگر جنایت “کرونا” در زندان، رو به مرگ است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!