جلالی: حمله سایبری به سامانه های سوخت، کار آمریکا و رژیم صهیونیستی است

0
49

رئیس سازمان پدافند غیرعامل رژیم، اسرائیل و ایالات متحده را متهم کرد که در حمله سایبری به شبکه توزیع سوخت در ایران شرکت داشته‌اند. سردار غلامرضا جلالی گفت این حمله شبیه موارد پیشین است ولی تحقیقات فنی ادامه دارد.

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل رژیم طی سخنانی که شامگاه شنبه (۸ آبان) از برنامه تلویزیونی “نگاه یک” پخش شد به شرکت احتمالی آمریکا و اسرائیل در حمله سایبری اخیر به شبکه توزیع سوخت اشاره کرد. جلالی گفت که این حمله سایبری شبیه حملاتی است که پیش از این به راه آهن ایران و یا به بندر شهید رجایی صورت گرفته بود.

به گزارش ایسنا رئیس سازمان پدافند غیرعامل رژیم با تحلیل این دو حادثه گفت که این حملات “به لحاظ مدل حمله به یکدیگر شباهت داشتند و مانند هم بودند”. در حمله سایبری گسترده به سیستم سوخت رسانی ایران که سه شنبه پیش اتفاق افتاد سامانه کارت سوخت از کار افتاد و اختلالات زیادی در عرضه سوخت در پمپ بنزین‌ها به وجود آمد.

جلالی گفت که بر اساس تحقیقات انجام شده و بررسی نتیجه جمع‌بندی اطلاعات و تحلیل آنها ایران “مطمئن” است که ایالات متحده و اسرائیل در پشت حملات سایبری به راه آهن و به بندر شهید رجایی در سال پیش سر قرار داشتند. او تاکید کرد: «وقتی که کسی در لایه سخت‌افزار می‌خواهد به دیگری حمله کند باید نفوذ اطلاعاتی در لایه سیستم نهادینه‌ شده مجموعه مورد نظر داشته باشد.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل رژیم یادآور شد: «معمولاً کشورهایی که به این سطح دسترسی دارند، کشورهای سازنده همان سیستم‌ها هستند که می‌توانند در این لایه باشند یا کسانی که بتوانند این سیستم‌ها را به صورت فیزیکی ساخته باشند.» جلالی افزود: «هنوز نمی‌توانیم از نظر قانونی بگوییم، اما از نظر تحلیلی من معتقدم که این کار توسط رژیم صهیونیستی، آمریکایی‌ها انجام شده است.»

پرواز جنگنده های اسراییلی و آمریکا به سمت خلیج فارس همزمان با بیانیه امریکا و سه کشور اروپایی علیه رژیم ملاها
۴۵۰۰ کودک زباله گرد در شهر تهران

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!