جمهوریخواهان کنگره خواستار برخورد جدی تر دادگستری آمریکا در پرونده افراسیابی شدند

0
43

به گزارش «واشنگتن فری بیکن» وزارت دادگستری آمریکا برای دومین بار طی سال جاری محاکمه کاوه لطف‌الله افراسیابی، شهروند ایرانی دارای اقامت دائم آمریکا، که سال گذشته به اتهام «لابیگری غیر قانونی برای رژیم ایران» دستگیر شده بود را به تعویق انداخت.

جمهوریخواهان آمریکایی در کنگره این کشور ضمن ابراز نگرانی از به تعویق افتادن مجدد دادگاه کاوه افراسیابی اعلام کردند بنظر می‌رسد دولت بایدن با این کار قصد دارد از تبرئه احتمالی این متهم لابیگری غیرقانونی برای رژیم جمهوری اسلامی، به عنوان ابزاری برای چانه زنی در مذاکرات احیای برجام استفاده کند.

محاکمه افراسیابی که وکالت خود را بر عهده دارد پیشتر نیز در اوایل سال جاری به درخواست وی به تعویق افتاده بود ولی قرار بود اول دسامبر از سر گرفته شود، با این وجود وزارت دادگستری ایالات متحده موافقت کرده تا رسیدگی به پرونده را بار دیگر به تعویق بیندازد به این بهانه که افراسیابی‌فرصت کافی برای بررسی شواهد بسیاری که علیه وی در پرونده مطرح شده را پیدا کند!

این تاخیرها موجبات نگرانی جمعی از قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره را فراهم آورده است، واشینگتن فری‌بیکن» در این باره نوشته است: نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره جف ون درو از نیوجرسی، ایوت هرل از نیومکزیکو و ریک کرافورد از آرکانزاس هفته پیش نامه‌ای خطاب به وزارت دادگستری نوشته و خواستار توضیح این وزارتخانه شده‌اند که چرا پیگرد قانونی افراسیابی را مدام به تعویق می‌اندازد.

نمایندگان مردم آمریکا در کنگره می‌گویند که با توجه به افزایش تنش میان ایالات متحده و رژیم جمهوری اسلامی، نگران این هستند که رژیم افراسیابی را به «ابزاری سیاسی» برای امتیاز گرفتن از دولت بایدن در جریان «مذاکرات پشت درهای بسته» تبدیل کند.

این جمهوری‌خواهان تاکید می‌کنند که «لازم است وزارت دادگستری آمریکا پیامی جدی و سختگیرانه به رژیم ایران و دیگر دشمنان ارسال کند مبنی بر اینکه ایالات متحده هیچ اقدامی برای تضعیف دموکراسی ما را تحمل نخواهد کرد. رژیم ایران به نهادها و قانون اساسی ما احترام نمی‌گذارد و ما نمی‌توانیم به این رژیم ستمگر اجازه دهیم هیچ‌گونه نفوذی بر ملت بزرگ‌مان اِعمال کند.»

رافائل گروسی: رژیم حاکم بر ایران اجازه دسترسی بازرسان به تاسیسات هسته ای را نمی دهد
آبان ۲۷۰۰ با سیلی مردم به سردار سپاه پاسداران در تبریز، آغاز شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!