مجازات شدید خبرنگاری که قتل دختر ۱۴ ساله توسط شوهر آخوندش را فاش کرده بود

0

سینا قلندری، خبرنگار محلی‌ ای، که ماجرای قتل مُبینا سوری، دخترک ۱۴ساله رومشکانی را گزارش داده ‌‌بود، به دستور دادستان منطقه و با شکایت خانواده مقتول و متهمان پرونده، ۱۱روز در بازداشت بوده است.

او پس از آزادی خبر داده: «شاکیان پرونده من خانواده، همسر و متهمان به قتل هستند. پرونده من به شکل ویژه از دادسرا به دادگاه فرستاده شده و در حال حاضر با قرار کفالت آزاد هستم.»

بنابر گفته این روزنامه‌نگار: «پلیس فتا به منزل اقوام من در کوهدشت که مهمان آنها هستم آمدند و برخورد بسیار امنیتی و تندی داشتند اما دادیار پرونده اعلام کرد تبرئه شده‌ام و با قرار کفالت آزاد شدم. یک روز بعد موقع گرفتن وسایل شخصی‌ام در دادسرا اتفاقی با دادستان روبه‌رو شدم و ایشان با عتاب گفتند انتشار این خبر کار نادرستی بود و به دادیار پرونده گفتند جوری تنبیهش کنید که دیگر چنین اخباری را منتشر نکند. باز من بازداشت شدم و به زندان مرکزی خرم‌آباد منتقل شدم و این بازداشت حدود ۱۱روز طول کشید. در مدت بازداشت شرایط جسمی خوبی نداشتم، بر اثر استرس زخم معده‌ام تشدید شد و خون‌ریزی داشتم؛ حتی داروهایی را که مصرف می‌کردم، به من نمی‌دادند. گاهی از فرط درد و خونریزی بی‌حال می شدم. به هیچ وجه مرا به بیمارستان منتقل نکردند و در اوج خونریزی به من قرص ژلوفن دادند که ازقضا برای معده مضر است».

چندی‌پیش رسانه‌ها نوشتند مبینای ۱۴ساله با این گمان که با مردی جز همسرش رابطه داشته، از سوی عموها، برادرش، عمو و پدر همسرش دسته‌جمعی به‌قتل رسیده و پلیس متهم یا مظنونان اصلی قتل را بازداشت کرده. اما کمی بعد همسرش که یک آخوند است به قتل این دختر اعتراف کرد.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version