آغاز تغییرات آزمایشی در کتب پایه اول ابتدایی از سال تحصیلی جدید

0
33

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییر در محتوای کتب اول ابتدایی را امسال آغاز خواهیم کرد و در مدارس محدودی به صورت آزمایشی محتوای جدید آموزش داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی گفت: سازمان پژوهش بخشی از پژوهش‌های خود را با پژوهشکده مطالعات انجام می‌دهد. برنامه‌ریزی درسی کار دیگر ماست که حتی مهم‌تر از تألیف کتب درسی است. برنامه‌ریزی درسی اساس تألیف و تولید محتواست؛ برنامه‌ریزی درسی راهبردی بوده و قابل انتقال به مجموعه‌های آموزشی تربیتی بیرون از وزارت نیست. کار سوم تولید محتواست که برون سپاری هم داریم. اقدام چهارم سازمان، تنظیم محتواهای آموزشی است تا محتواهای کمک آموزشی تولیدی با نظارت وارد مدارس شود و اقدام پنجم آموزش معلمان برای تدریس محتواهای آموزشی است.

وی در خصوص نظارت بر محتواهای کمک آموزشی گفت: ۵۰۰۰ رمزینه در کتب درسی داریم که مجموعاً ۹ هزار محتوای آموزشی در این رمزینه‌ها وجود دارند؛ برای تولید بسیاری از این محتواها از مجموعه‌های آموزشی بیرونی کمک گرفتیم. اساتید دغدغه‌مندی بودند که محتواهای آموزشی چندرسانه‌ای را به ما رساندند.

لطیفی گفت: با بیان اینکه کتب درسی بسته به نوع درس و پایه در یک بازه ۱۰ تا ۱۵ ساله حتماً نیازمند بازنگری هستند؛ گفت: تغییر در محتوای کتب اول ابتدایی را امسال آغاز خواهیم کرد اما این تغییر به صورتی نیست که محسوس باشد و در مدارس محدودی به صورت آزمایشی محتوای جدید آموزش داده خواهد شد.

سه پسر و سه نوه اسماعیل هنیه در حمله هوایی ارتش اسراییل به هلاکت رسیدند
سناتورهای جمهوری‌خواه به دنبال لغو موقعیت قطر به عنوان متحد غیر ناتو آمریکا

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!